Започна реставрацията на един от най-расовите състезателни автомобили, управляван от българи

 

През юни 1971г., с помощта на Илия Чубриков, в България е внесен един от най-расовите за времето си състезателни автомобили. Това е оригинално Рено Алпин А110 1600 от тогавашната група 4 (сериен номер 17623), подготвено за Ове Андерсон, но така и неизползвано от него. То е предоставено за състезания на братя Такови. През 1972г. те се класират на девето място в рали "Златни Пясъци", участват и в немското рали "Олимпия", където обаче отпадат.

През 1993г. автомобилът е продаден на френски собственик. Във Франция Алпинът сменя няколко притежателя, които го използват най-вече за резервни части за други Рена от същия модел. Така през пролетта на 2004г., автомобилът, в плачевно състояние, разглобен на части и с много липсващи детайли (включително двигателя), отново е обявен за продан. Този път обаче, той попада в ръцете на грижлив собственик - германецът Юрген Клаус, който купува автомобила с една-единствена мисъл - да го възстанови до перфектното състояние, в което е бил при излизането от завода. Ужасното състояние на колата (по-точно казано, на купчината части, останали от нея) не може да уплаши г-н Клаус, който до момента е възстановил напълно четири автомобила Рано Алпин, един от които е състезателен. Снимки на някои от тях можете да видите:

Реставрацията по Реното на братя Такови започва още през април 2004г. Шасито на колата е готово през юли, както и скоростната кутия. Много от липсващите части г-н Клаус набавя от специализирани магазини във Франция. В момента основен обект на реставрацията е каросерията, която би трябвало да бъде завършена до края на 2004 година. Междувременно през октомври г-н Клаус успява да открие и оригиналния блок на двигателя. На 15 октомври, с помощта на "Rally Club Bulgaria", г-н Клаус успява да се свърже с Янчо Таков, от когото получава ценна информация за машината. Все пак обаче, за пълното възстановяване на автомобила ще са нужни около 2-3 години... Работата е затруднена и от липсата на достатъчно информация и снимки на автомобила в оригиналния му вид.

"Rally Club Bulgaria" се обръща към всички, които притежават полезна информация или снимки на въпросния автомобил, с молба да ги споделят и да помогнат за възстановяването му. Пишете на адрес: [email protected]

Тодор Томов

 
   
Правата на статиите и снимките запазени за авторите! © 2002-2005 Rally Club Bulgaria