Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Въпроси към Крум Дончев и Стойко Вълчев зададени от потребителите
на сайта на Рали Клуб - България

Крум Дончев и Стойко Вълчев отговарят на посетителите на сайта в новата рубрика на Рали Клуб – България „Въпроси и отговори”.

Крум и Стойко са третия екипаж след братята Ясен и Дилян Попови и Димитър Илиев и Янаки Янакиев, които гостуват в рубриката.



Любен Емануилов, гр.Мъглиж

- Към г-н Дончев: Как намирате новия автомобил и мислите ли че ще се справите с конкуренцията тази година в Super1600 у нас?
Автомобилът, който в момента управляваме е една нова еволюция на Субару спецификация за 2006 година, с известни подобрения от миналогодишния ни автомобил. Автомобилът е много ми харесва и съм много доволен от поведението му в първото състезание от нашия шампионат рали “София.

- Към г-н Дончев: Смятате ли, че трябва колите от А/6 и KitCar да се разделят от Super1600 и били било добре да се създаде група за по-старите автомобили с изтекла хомолгация за рали?
Да, смятам че автомобилите от Super 1600 трябва да се разделят от другите автомобили А6, защото разликите между тях са огромни и няма абсолютно никаква възможност дори от най-подготвения автомобил А6 да се бори със автомобилите от Super 1600.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Мислите ли че се сработвате добре като колектив?
Да. Мисля, че този период за сработването вече е отминал, но при всяко начало на сезона трябва малко повече тренировки за нова адаптация един към друг.



Мария Инджова, гр.Пловдив
- Към Крум Дончев: Кое рали от Българския шампионат ви допада най-много и защо?
Бих казал, че всичките ралита от националното първенство ми харесват, дори и рали “София” в новия му вариант, в стария не го одобрявах, но сега ми харесва. На всяко състезание стават много добри надпревари. Но като приоритет бих сложил рали “Сливен” то ми е едно от любимите.

- Към Крум Дончев: Кой смятате,че вие най-прекият конкурент през този сезон?
Всеки един участник в състезанията от националното първенство, разбира се е конкурент. Не мога да кажа кой ми е прекия конкурент, защото сезонът тепърва започва, но в момента в България има много добри пилоти. На първото състезание се видя, че някои от фаворитите не са още добре подготвени, но те нямат тези състезания, които направихме аз и Митко преди първия старт в България и именно това им попречи да са във форма, но мисля, че още в следващото състезание те ща са в кондиция и ще бъдат близко до нас.

Пожелавам ви успех през новия сезон!



Ивайло Христов, гр. Севлиево
- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Кои са ви основните цели през настоящия сезон?
Крум Дончев: Трудно е да се каже какви са основните цели, разбира се всеки един пилот се стреми към най-високата цел, това е спечелването на шампионската титла, но е още рано да се говори за цел. Може би след 3 или 4 кръг, в зависимост как потръгнат нещата, ще преценяваме докъде или какво можем да постигнем с нашия екип.
Стойко Вълчев: Разбира се колкото се може повече първи места в РШ и защо не спечелване на още една Републиканска титла.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Как ще коментирате възможностите на новия автомобил?
Крум Дончев: Автомобилът е страхотен, много съм доволен, по –добър автомобил от този не съм управлявал.
Стойко Вълчев: За вървене - не мога да кажа че върви повече от N10 , но спира по-добре и стои на пътя по съвсем различен начин.

Пожелавам Ви успешен и безавариен сезон!



Любомир Симеонов, гр. София

- Към Крум Дончев: Тази година много пилоти се качиха на силни автомобили. Мислите ли,че конкуренцията за челото ще стане по-силна?
Мисля, че конкуренцията ще бъде по-силна отколкото през миналата година, но в края на краищата именно тя прави спорта ни по-интересен. Лично аз се надявам на повече равностойни автомобили, защото само в една такава среда можем да се учим и развиваме.



Павлин Калчев, гр. Троян
- Към Крум Дончев: Спомагат ли международните Ви участия за по-добро сработване на екипа и подобряване на карането?
Разбира се, че спомагат, защото всяко участие навън е един вид нова адаптация към автомобила, също и на механиците към него, нови непознати трасе. Международното участие още повече с непознати трасета и с ограничен брой преминавания по трасетата ни адаптира към една съвсем различна обстановка и ни доближава до европейското и световно ниво.

- Към Крум Дончев: Планирате ли бъдещи международни изяви?
Да, надявам се искрено да взема още участие в някое състезание от Европейския шампионат. Засега 99 % ще участвам в рали “Еко Халкидики” в Гърция. За участия преди или след него все още нищо не мога да кажа.

Желая на Вашия тим успехи, спонсори, много купи и шампионска тила!



Никола Любенов, гр. Велики Преслав
- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Каква ви е целта в генералното класиране в ЕШ и планирате ли още участия в него извън граница.
Стойко Вълчев: Новите участия извън граница зависят от финансовата страна на въпроса. Ще се постараем да повторим регионалната титла от миналата година.


Владимир Гатев, гр. Варна
- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: От къде започна любовта ви към рали-спорта? Кое беше от ключово значение, за да започнете да се състезавате?
Крум Дончев: Бях много малък, когато исках да започна да се състезавам. Първоначално исках да се състезавам с картинг, но за съжаление нямахме финансовата възможност да си го позволим. През 1995 година започнах да ходя по състезания, като дете, все още нямах шофьорска книжка, с баща ми и Митко Илиев, да помагам с каквото мога на екипажите и разбира се да се уча, да се навъртам около автомобилите. От тогава се роди страстта ми към спорта. Едва на 20 годишна възраст успяхме да си позволим и първия състезателен автомобил – Шкода Октавия.
Стойко Вълчев: Още като ученик през 1988 г. започнах да се занимавам с рали-спорт. След един период от време реших да започна да се занимавам по-сериозно и ми стана голямо хоби. От самото начало започнах да работя като механик при бащата на Митко Илиев / Вл.Илиев /, Б.Димитров / а по-късно и негов навигатор/, бащата на Крум Дончев / Г.Дончев /. Бях главен механик на Крум като започна да се състезава в купа Шкода Октавия. След това с първото Пежо 306, което караше и до днес сме заедно, но вече като негов навигатор вече трета година.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: За феновете e видна само лъскавата част от състезанията. Какво не виждаме ние зад кулисите на едно състезание за екипажа?
Крум Дончев: Нещата, които не могат да се видят са страшно много. Нямам думи, с които мога да ги опиша – те трябва да се усетят.
Стойко Вълчев: Всички разговори който се водят от екипажа и не трябва да стигат до феновете се водят зад кулисите. Всичко останало се вижда и няма нищо скрито и покрито.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Каква е цената на успеха, която трябва да плати един пилот, за да спечели 2 титли в националния шампионат и 2 пъти да бъде шампион на Източна Европа.
Крум Дончев: За всеки един пилот приоритет трябва да бъде всеотдайността. Когато човек е всеотдаен, независимо дали става дума за рали спорт, джудо, бокс, скачане на въже или какво и да е било, той трябва да бъде всеотдаен и успехът му е гарантиран.
Стойко Вълчев: Цената на успеха се крие в много труд, тренировки, пот и лишения от други предизвикателства.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Като екипаж, който се е утвърдил като един от най-опитните, кои млади пилоти смятате за достойни наследници на сегашното поколение пилоти?
Крум Дончев: “Зависи кои пилоти мога да приобщя към “млади”. Защото има доста пилоти, които са доста по-млади от нас, но се развиват със същите темпове. Говоря за Георги Танев и останалите момчета. Но и на по заден план изпъкват много млади момчета, особено в по-атрактивните класове като Н3. Това е един трамплин за тях, за бъдещо участие. Искрено им пожелавам успех и колкото се е възможно по-бързо да идват при нас, за да стане още по-интересен шампионата.”
Стойко Вълчев: “Имена не бих искал да коментирам, но има момчета с много голям потенциал, които с повече късмет и добри спонсори, и средства биха били достойни заместници.”

Пожелавам Ви успех, много късмет и оспорвани състезания!



Стефан Лазаров, гр. Пловдив
- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Как виждате рали-спорта в България след 10 години?
Крум Дончев: Съдейки по темповете на развитие в последните две години, виждам рали спорта в България след 10 години на едно много високо ниво. И се надявам да стигнем италианското или централно европейските първества.
Стойко Вълчев: Надявам се, да се развива все така добре както е през последните 2-3 години. Повече нови автомобили, още по-добри пилоти и навигатори и повече култура в българския народ.

- Към Крум Дончев: Каква е основната разликата между старото и новото Субару?
Разликите са много. Като започнем от ходовата част. Автомобилът е с много по-голямо междуосие от предишния. Хомологиран е с новите спирачките. Подобрени унибали на амортисьорите, подобрена електроника за управление на двигателя, подобрен междинен деференциал с активна настройка, спрямо предавката, на която управляваш автомобила. Сензор на волана, който подпомага тракшън-контрола. Общо взето автомобила е много модернизиран и изключително лесен за управление.

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев:Кои са любимите Ви СЕ?
Крум Дончев: Мога да кажа, че новия етап от рали “София” - “Оборище” е един от любимите ми. Много е атрактивен. Също така “Стара река”, “Асенова крепост”, “Яврово”. Това са все етапи, които се запомнят.
Стойко Вълчев: Сестримо, Белмекен, Стара река и много други.

Предварително благодаря и Ви пожелавам успех през новия сезон!



Ангел Башкехайов, гр.Пещера

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Какво ви е мнението за българската публика? Какво мислите за някои от феновете, които ходят по отсечките и "плюят" по даден пилот на който несимпатизират?
Крум Дончев: Мнението ми за българската публика, не мога да го определя като положително. И миналата година в края на шампионата на рали “Сливен”, бях свидетел на нещо, което се случи на скоростните отсечки с поставянето на камъни. Сега също на рали “София” отново ударихме камък. Говорих с Митко Илиев за това, за радост той не е успял да го удари, но в края на краищата не това са истинските фенове и любители на рали спорта, а това са единствено сеирджиите и трябва да ги разграничаваме. Към истинските фенове и любители на автомобилните спортове искам да изкажа благодарност, те са част от нас, ние без тях сме нищо, но и те без нас са нищо.
Стойко Вълчев: Не искам да коментирам този толкова деликатен въпрос.Всеки има право да харесва един и да не харесва друг.

Успешен и безавариен сезон!



Чавдар Събев, гр.Сливен

- Към Крум Дончев. Според Вас кой допринася най много за развитието на автомобилния спорт у нас и кой пречи?
Безспорно за развитието на рали спорта у нас най-много допринасят спонсорите, защото без тях ние сме нищо. Не мога да кажа кой пречи. Всеки, който по един или друг начин опитва да извлече облаги от автомобилния спорт, на фона на трудното положение, в което се намираме и продължава да го прави, той ощетява някого и така вреди на неговата кариера и всичко спира до там.

- Към Крум Дончев: Какво мислиш за фотографите-екстремисти в този спорт (ако си ги срещал по трасето) и какво ти е мнението като цяло за медийното отразяване на рали спорта у нас?
В интерес на истината, на второто минаване на “Драгелевци”, на около 300 метра от финала, на мостчето видях един такъв фотограф и то доста от близо, във вътрешната страна на завоя беше застанал – изключително рисковано и опасно, изключително смел човек, но моя призив е да се съобразяват, защото ние не сме “коне с капаци” и не гледаме само напред. Малко или много това ни влияе. Но без екстремните фотографи и хубавите снимки от спорта, няма как да докажем, че сме били на състезанието и затова ги поздравявам. В последно време медийното отразяване е изключително добро. Телевизии като GTV, Евроком и BTV ни помагат много.

- Към Крум Дончев: Какво са за теб феновете и как намираш държанието им по трасетата? Има ли дисциплинирана публика в България?
Има дисциплинирана публика в България и това са истинските фенове

- Към Крум Дончев: Позволяваш ли си да караш атрактивно за публиката и кога го правиш?
Мога да кажа, че си го позволявам отчасти. Когато аванса на един пилот е голям, винаги може да си позволи да кара за публиката, но нека приоритет за нас да остане класирането.

Честит Ви нов автомобил, желая Ви безавариен сезон и достойно представяне!



Поля, гр. Сливен
- Към Крум Дончев: Какво мислиш за жените в рали спорта? Би ли допуснал такава "да седне до теб"?
Навсякъде във всеки един спорт е доказано, че красивите жени вървят ръка за ръка със смелите мъже. Да бих допуснал жена да седне до мен.


Марин Иванов, гр.Шумен
- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Ако Царски изкара FIAT PUNTO S2000 имали шанс да вземе титлата в България?
Крум Дончев: Разбира се, всеки един, който изкара силен автомобил може да вземе титлата в България. Фиат Пунто Супер 2000 вече се доказа, като автомобил със страхотни възможности. Ще бъдем щастливци ако го видим и на рали “България” и то още повече, ако е управляван от българин.
Стойко Вълчев: Нека първо да я вземе и после да се говори за републиканска титла. Пожелавам му го от все сърце.

Пожелавам ви успех и без аварйно завършване на сезона!



Николай Китанов, В. Търново

- Към Крум Дончев и Стойко Вълчев: Какво мислите за Суперрали системата въведена от този сезон почти във всички ралита, позволяващи на отпаднал екипаж да рестартира на следващия ден?
Крум Дончев: Смятам, че нашите организатори на състезанията закъсняха с нейното въвеждане. Трябваше доста отдавна да се организират и да въведат тази система. Тя дава изключителни възможности на състезателите да се борят и да влязат в зоната на точките, за които се борят и са изхарчили толкова средства.
Стойко Вълчев: Това е нещо много хубаво, което трябваше да се въведе по-рано и да се разреши да се използва във всички ралита

Успех през предстоящия сезон!



Борислав Руменов, гр. Велики Преслав
- Към Крум Дончев: Каква е разликата между двете коли? Има ли разлика във вървенето на автомобила и във спирането? Коя кола е по-добра от двете?
Новото Субару е много по-добър автомобил, а за техническите параметри отговорих малко по-рано.

 

Въпросите записа
Владимир Гатев
Рали Клуб - България

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България