Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Въпроси към Димитър Илиев и Янаки Янакиев зададени от потребителите
на сайта на Рали Клуб - България

Димитър Илиев и Янаки Янакиев отговарят на посетителите на сайта в новата рубрика на Рали Клуб – България „Въпроси и отговори”. Димитър Илиев е вицешампион за 2005, двукратен рали шампион на България, двукратен носител на източноевропейската рали купа и най-успелия българин в световния рали шампионат. Димитър и Янаки са втория екипаж, който отговаря на въпроси на посетителите на сайта след братята Ясен и Дилян Попови преди месец.


Ивайло Христов, гр. Севлиево
- Какви са Ви целите за предстоящия рали шампионат и според вас кой ще е най-опасният Ви конкурент в борбата за титлата в Българския рали шампионат през идващия сезон?
Основната ни цел е да спечелим Рали Шампионата. Няма най-опасен конкурент, има доста пилоти с реални шансове за титлата, така че не може да се отдели само едно име.
- Пожелявам Ви успех през предстоящия рали шампионат!


Любомир Дренски, гр. Сливен
- Въпросите ми са към Митко Илиев. Тъй като имате опит в управлението и на автомобил от Н4, и на автомобил С1600 с кой смятате, че бихте постигнали по-добри резултати по българските скоростни отсечки и също така Н4 или С1600 ви доставя по-голямо удоволствие?
- Кой от всички автомобили с които сте се състезавал досега ви допада най-много и защо? Благодаря за отговорите и ви желая успешен и безавариен сезон!

Ако разполагахме с професионално подготвен С1600, то резултатите щяха да са по добри, но за съжаление с такива автомобили разполагат само заводските отбори. По приятно ще ми бъде със С1600 тъй като е от гр. А. Най-много ми хареса Тойота Корола WRC през 2002г.,защото беше най професионалният автомобил който съм карал някога.


Ангел Башкехайов, гр.Пещера
- Въпрос към Митко. Как оценявате формата си през сезон 2005 и имаше ли какво още да се желае? Говори се, че ще направите няколко кръга от световния шампионат истина ли е и ако да какви са ви очакванията от тези участия?
Сезон 2005 бе успешен за нас. Успяхме да станем втори. Въпреки това можеше да се иска още, имайки впредвид, че в края на годината допуснах грeшки, които ми сруваха скъпо.
Да, ще караме в Световния шампионат, засега единственото сигурно участие е на Рали Корсика, обаче не мога да кажа кое ще е следващото. Очакванията ми са да направим добри класирания и на всички ралита извън България.

- Въпрос към Янаки. Трудно ли беше да се сработите с Митко като екипаж? Какво ви е мнението за него като пилот?
Да, не беше лесно. Нужни ни бяха около 3 години. За мен, той е топ-пилот.
- Пожелавам ви успех! Шампионска титла за 2006 и отново да ни радвате по етапите както винаги сте го правили! УСПЕХ!


Павлин Калчев, гр.Троян
- Имам два въпроса към г-н Илиев. Ще бъдат ли конкурентите Ви с автомобили супер 1600 реална заплаха и след времето прекарано зад волана на автомобил 4х4 , бихте ли седнали отново в автомобил с две задвижващи колела? Благодаря и пожелавам успех през предстоящия сезон!
Трудно е да се каже отсега дали ще бъдат заплаха, както споменах горе много зависи от това дали колите им са на необходимото ниво, но ако е така то със сигурност ще бъдат сериозни претендети.
Бих карал отново кола с две задвижващи колела, с най-голямо удоволствие. Аз харесвам предното предаване и ще ми бъде приятно да се състезавам отново с такъв автомобил.


Янко Мърхов, гр. Пловдив
- Въпрос към Митко и Янаки. Мислите ли, че ще ви е нужен известен период за адаптация към новата кола? Пожелавам ви отлично здраве и шампионска титла през новия сезон.
Мислим че не, новата кола има съвсем малки разлики в сравнение със старата, за които определено не е необходим период на адаптация. Според нас един тест ще е напълно достатъчен.


Никола Любенов, гр. Велики Преслав
- Въпрос към двамата. Кое рали от Българският рали шампионат ви допада най-много и защо? Успех през 2006!
Митко: Трудно е да се отговри, имаме хубави отсечки в няколко от ралитата, но като че ли най ми харесва Рали Сливен тъй като е най разнообразно. А може би и защото ме гони носталгията по Рали Албена.
Янаки: За съжеление беше рали Албена.


Ивелин Касев, гр. Казанлък
- Защо българите не могат да пробият в световния рали шампионат. Имат добри резултати, а пък никакъв интерес от чужди спонсори и мениджъри .Има ли достатъчно внимание от страна на медиите? Защо не се организирате вие и вашите колеги и да поканите медиите за някакво предаване или отразяване на автомобилния спорт? Пожелавам ви добър бюджет, конкурентен автомобил и късмет!
Много хубави въпроси! Самият аз много често съм търсил отговорите и ето моето мнение: Относно Светония Шампионат – пробив там от българин за момента а и в близко бъдеще мисля че е невъзможен. Аз съм имал възможност да учасвам в два шампионата през 2002 и 2003. Защо мисля, че е невъзможно, не защото няма добри пилоти, напротив – има, но България е малка страна с изклютелно малък автомобилен пазар. Заводските отбори наемат пилоти от големи държави тъй като феновете на състезателя са и техни потенциални клиенти. Друга възможност да отидеш в такъв отбор е зад гърба ти да имаш голям спонсор – каквито в България за съжаление няма.
Относно медиите считам, те трябва сами да определят кой спорт да отразяват, така че ни остава само да направим колкото се може по-атрактивен нашия.


Любен Емануилов, гр.Мъглиж
- Въпрос към г-н Илиев. Добре ли се отрази за Българския рали шампионат премахването на А/8 и А/7? Както всички знаем вие сте имали голям опит и с двата вида автомобили?
Идеята на ФИА бе да направи спорта по-достъпен и за страна като България това беше от голям плюс. Лошото обаче е, че донякъде загубиха феновете тъй като сегашните автомобили не са толкова атрактивни. Остава нерешен въпроса какво да се направи с вече закупените WRC-та – според мен трябва да се намери добро решение, при което тези автомобили да доизразходват ресурса си т.е. да бъдат допускани в повече състезания.


Илко Ангелов, гр. Габрово

- Въпрос към двамата. Одобрявате ли системата "Супер Рали" и трябва ли тя да бъде въведена и в българския рали шампионат? Както знаем от тази година тя се въвежда в Европейския рали шампионат и дори в регионалните рали купи. Успех в предстоящите стартове!
Разбира се, ние сме се възползвали на Рали Турция и мислим, че е една чудесна възможност да се довърши дадено състезание. Трябва да черпим колкото се може повече от световния опит. Има и много други неща, които можем да вземем наготово. Например да бъдат направени стартовите номера по техния стандарт и размери. Това би дало повече рекламно поле върху автомобила. Има още куп подобни идеи, които бихме могли да използваме.



Станимир Стоянов, гр. В. Търново
- Въпрос към двамата. Каква е оценката ви за развитието на българския автомобилен спорт през последните години? Дали липсата на състезания провеждани на настилка различна от асфалтовата влияе негативно върху развитието на пилотите у нас? Според вас при наличие на такива състезания ще има ли желание и ВЪЗМОЖНОСТ от тяхна страна да участват? Благодаря.
Ние мислим, че спорта върви към добро, всяка година виждаме нови конкурентни автомобили и разбира се млади състезатели, което означава, че се развиваме. Опредлено считаме, че би било полезно за всички нас да имаме и макадамови ралита. Истината е обаче, че като цяло пътната мрежа в страната е много остаряла и изоставена, така че вече почти няма макадамов път, който би могъл да се използва за състезателна отсечка. Това само по себе си прави невъзможно организирането на макадамово рали поне на този етап.
Мислим, че всеки състезател ще направи всичко възможно да стартира и на такива състезания, колкото и скъпо да му струва това. Всички знаем, че те са много по-атрактивни и приятни за каране от асфалтовите.


Стефан Лазаров, гр. Пловдив
- Въпрос към двамата. Как виждате автомобилния спорт в България в близките 10 години. Успех през новия сезон.
Според това развитие, което направихме през последните пет години, надявам се в следващите десет да достигнем едно високо европейско ниво на рали спорта. Имаме всички данни за това единственото, което можем да си пожелаем е повече рекламодатели и спонсори.


Николай Китанов, гр. В. Търново
- Първо искам да пожелая успех на екипажа в състезанията през следващия сезон! Подали сте заявка за участие в Световното рали „Корсика” с Митсубиши Лансер ЕВО 9. Какви са очакванията Ви за представянето Ви в това рали, автомобилът под наем ли ще бъде и имате ли планове и за други участия в други ралита от Световния или Европейския шампионат тази година?
Да, действително ще участваме на Рали Корсика. Основната цел там ще бъде да изпробваме автомобила си и да покараме по трудно трасе преди началото на нашия рали шампионат. Това ще ни помогне да навлезем във форма след дългия престой, който направихме през зимата.Разбира се очакваме да направим добро класиране в група N. Автомобилът е закупен от Боила Автомоторспорт и с него ще участваме и в нашия шампионат.Имаме идея да стартираме в още някое голямо състезание, но за момента не мога да ви кажа със сигурност на кое.
- През последните две години станахме свидетели на сериозни сканадали и обвинения между автомобилните спортни клубове на няколко ралита. Как според вас се отразяват тези спорове на спорта и дали ще продължават и занапред?
Разбира се, тези спорове не помагат на спорта, напротив отразяват се изклютилно негативно. Искрено се надявам повече внимание да се обръща на спортните стойности и резултати, отколкото да се плетат интриги, сметка, от които няма никой.


Тодор Томов
- Въпрос към Димитър Илиев. Кое е любимото ви състезателно трасе (специален етап) на територията на България и защо?
СЕ Стара река – това е най-резнообразната и най-типичната рали отсечка в България. Там непрекъснато се променя темпото и поставя под сериозни натоварвания както пилота, така и автомобила. Жалко, че нямаме повече отсечки от този тип.
-
Въпрос към двамата. Ако имате възможност да отправите едно желание към златната рибка, с което да промените автомобилния спорт в България, какво би било желанието Ви? Благодаря.
Митко: Много спонсори и хубави коли за всички.
Янаки: Повече млади таланти, защото с добра конкуренция се получават добри резултати.

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България