Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Въпроси към Тодор Славов и Добромив Филипов зададени от потребителите
на сайта на Рали Клуб - България



Чавдар Събев, гр.Сливен

- Към Добромир Филипов. Какво ти донесе най-много радост и какво най-голямо съжаление през изминалия сезон заедно с Тодор Славов?
Най-голяма радост ми донесе победата на рали „България”. Тогава успяхме да се преборим с много проблеми и с едно невероятно спускане на последната отсечка да спечелим. Това бе и мой първи успех в най-голямото и обичано българско рали. Досега имах само три успешни финала. Съжаление изпитвам за изпуснатия шанс на „Ю рали”, където ни предаде техниката. Иначе сезона беше повече от положителен.

- Към Тодор Славов. Доволен ли си от себе си до сега в представянето си и какви са бъдещите ти планове в този спорт? Къде се целиш?

Засега съм доволен. Важното и ръководителите на отбора да са доволни, ако те са значи си вършим работата както трябва. Стараем се във всяко състезание да вървим напред, да израстваме и да коригираме грешките Лично за себе си искам да имам възможността да пермеря сили със най- силните пилоти в света!

- Към Двамата. Какво става когато единият не слуша другия ?
Тодор Славов:  Няма как да стане.
Добромир Филипов Няма такъв вариант.


- Към Двамата. Какво са за Вас публиката и феновете на рали спорта у нас? Могат ли да Ви "помагат", ако да - по какъв начин?

Тодор Славов: Публиката е нещото, без което автомобилните състезания няма да  са същите. Лично за мен, феновете ни даряват с изключителни емоции, помагат ни да превъзмогнем трудните ситуации и да продължаваме напред. Конкретно публиката може да ни помогне в конкретен етап, ако излетим и ни върнат на пътя. Но това винаги трябва да е съобразено с тяхната безопасност, защото човешкия живот е по-важен от класирането на даден екипаж.
Добромир Филипов: Напълно подкрепям Тошко. Публиката е важен фактор във всяко едно рали, но винаги трябва да мисли първо за собствената си безопасност и след това за всичко останало. Надявам се, че хората са си взели поука от неприятните неща, които се случиха през последните години. Приятелите на автомобилния спорт са интилигентни хора и са осъзнали опасността, която се крие във всяко едно състезание.

- Към Двамата. На кого се възхищавате в този спорт и защо?
Тодор Славов: От българския шампионат – на Димитър Илиев. Начина му на пилотиране, концентрацията, всичко това ми е направило огромно впечатление в него. В световен мащаб – Маркус Грьонхолм. Допада ми спокойствието, с което кара, треакториите му Жалко, че се отказва в края на сезона.
Добромир Филипов: На умните и интелигентни състезатели които успяват да победят

- Към Двамата. Какъв трябва да бъде добрия пилот и добрия навигатор според Вас?
Тодор Славов: За мен добрия пилот трябва да бъде уравновесен, изключително концентриран и да познава добре автомобила си. В сегашно време, с новите и подобрени автомобили от изключително значение е да настрош колата си правилно.
Добромир Филопов: Съгласен съм с Тошко. Аз обаче мога да говоря за навигаторите. Според мен трябва да се стремят към това да предразполагат пилота към правилно каране. Да задават точно темпото и да му помагат в трудните моменти. Да успеят да вземат адекватно решение в екстремна ситуация.

- Успех през новия сезон с новия автомобил и достойно представяне!
Благодарим, надяваме се, чя няма да те разочароваме с нашето представяне.



Славомир Стойков, гр.Сливен

- Към двамата. Трудно ли стана сработването между вас двамата като екип?
Тодор Славов: Не бих казал. Добри  е много опитен навигатор и човек с невероятен хумор, който винаги е помагал в трудните ситуации.
Добромир Филопов: Тошко е добър пилот и за мен е удоволствие да съм в един екипаж с него. Все пак постигнахме доста успехи заедно за кратко време, което означава, че сме си паснали добре и бързо. Лесно се работи с интелигентен човек имащ желание да се развива.


- Към Двамата. Случвало ли ви се е да спорите и да има разминаване в мненията ви за даден въпрос?
Тодор Славов: Имало е случаи естествено, но нека да си останат за нас двамата. В спора се ражда истината.
Добромир Филопов: Тези неща винаги трябва да остават в колата и да се разрешават от двамата.


- Към Двамата. Кое или кои са Ви любимите ралита от българския шампионат ?
Тодор Славов : На мен лично – Хеброс, Сливен. Също така много харесвам отсечките и в „Ю рали.
Добромир Филипов: На мен ми харесват класическите отсечки – Хеброс, Сливен, Стари столици.


- Към Тодор Славов. Какви са очакванията ти от новото Клио което ще управляваш през новия сезон и какво класиране ще гониш през тазгодишния шампионат?
Бих казал, че очакванията ми се оправдават досега. Колата е бърза и много добра, но и трябва още малко мощност, която предполагам за догодина ще бъде осигурена от Рено Спорт. Но ми доставя огромно удоволствие да се състезавам с нея.

- Към Добромир Филипов. Как оценяваш този млад талант Тодор Славов (по мое мнение талант надявам се и не само мое ) като пилот ?
Тошко е много добър пилот. Бих казал, че е от новата генерация пилоти. Подготвя се много сериозно за състезание, отделя голямо внимание върху всички детайли  - физическа подготовка, автомобил, тактика. Мисля, че ако продължава така и с нарастващия опит, той ще стане много опасен съперник за лидерите в шампионата. Всичко зависи от него.

- Желая ви успех през сезон 2007!



Юлиян Геновски, гр. Горна Оряховица

- Към Двамата. Кои са наи-интересните моменти според вас в досегашното ви участие в рали шампионата на България?
Тодор Славов:
Много са. В нашата кола винаги има вълнуващи моменти и много емоции.
Добромир Филопов: Така е. Юлияне , мисля че ти си ставал свидетел на много от нашите „изпълнения” и си добре запознат с тях. В колата винаги трябва да има добра атмосфера.

- Към Тодор Славов. В близко бъдеще предвиждаш ли участие в световния рали шампионат ? Кое е любимото ти рали от световния и защо?
Лично за себе си – надявам се, че ще имам този шанс. Кога ще стане обаче –  нямам яснота все пак това е свързано с много разходи . Любимото ми рали от Световния шампионат е Финландия. Страхотно рали. Изключително бърз и технично.

- Към Тодор Славов. Мислиш ли че може да си конкурентен на автомобилите от Супер 1600 ? И ще си доволен ли ако например у нас в България има едно общо класиране на тези коли и на автомобилите от R3?
Мисля, че на този етап Клио Р3 е по- бавен от автомобилите категория Супер 1600  на асфалт.Ще се радвам ако все пак на места успяваме да се движим близо до тях.

- Към Добромир Филипов. Какъв човек е Тошко според теб?
Тошко е добро момче. Като всеки човек си има и своите недостатъци. Мнението ми е изклиючително позитивно за него,човек на който може да се разчита във всякаква ситуация. Имам му пълно доверие.



Милен Николаев, гр. Сливен

- Към двамата. Кое рали от Българския шампионат ви допада най-много?
Тодор Славов: Както казах, харесвам много „Сливен” и „Хеброс”. Карат се по класически отсечки, където наистина си проличават качествата на пилотите. Винаги ми е доставяло удоволствие да се състезавам по такива етапи.
Добромир Филипов: И аз ги споменах преди малко.


- Към Тодор Славов. Кои са ви основните цели през настоящия сезон?
Основните цели са да завършваме колкото се може повече състезания и да трупаме опит с автомобила. Той е нов за нас и трябва бързо да се нагодим към него. Мисля, че засега се спряваме добре. Важно е да открием правилните настройки за нашият стил на каране .

- Към двамата. Какво ви дава и какво ви взема спорта?
Тодор Славов: Спорта ми дава много - емоция,адреналин,желанието да вървиш нагоре . Взема времето ми, но сам съм си избрал да правя това.
Добромир Филипов: Тошко го каза най-добре. Това усещане, когато седнеш в колата и застанеш на старта– просто е неповторимо.



Николай Арнаудов, гр. Сливен

- Към Тодор Славов. Какъв съвет би дал на прохождащите състезатели, като човек минал по този път?
Най-важното е да бъдат уверени в себе си. Също така много е важно да направят правилната стратегия за своето развитие. За съжаление, в нашия шампионат има много примери как добри пилоти са пропилявали шанса си, заради грешния избор на развитие. Това е едно от най-важните неща. Поне според мен.

- Към Добромир Филипов. Трудно ли ти беше да се сработиш с Тошко като екипаж?
Мисля, че отговорихме вече на този въпрос. Тошко е състезател, с който е лесно да се работи. Той дава всичко от себе си, което е гаранция за добри резултатит и спорна работа.

- Към Тодор Славов. Какви са впечатленията ти, след визитата в Renault Sport ?
Изключителни. Това мога да кажа. Организацията е на страхотно ниво. Успяхме да се видим с много от ръководните фигури в спортния департамент. От тях получихме ценна информация за новия автомобил.



Павлин Калчев, гр.Троян

- Към Тодор Славов. Какви са очакванията ти от новата кола? Имаш ли притеснения за нея? Успех през новия сезон!
Очакванията ми се оправдаха.  Колата ни дава шанс да се бори с част от автомобилите в Н4, успяваме да победим и някои автомобили от клас Супер 1600. Надявам се, с подобренията, които се очакват в края на сезона да получим още малко мощност, от която колата се нуждае.



Георги Колев, гр. Бургас

- Към Тодор Славов. Как протича подготовката ти преди и по време на състезателния сезон? Какво включва тя?
Подготовката преди състезателния сезон е от изключително значение. Залагам на физическите упражнения във фитнеса, те дават основата, върху която да градиш останалите качества, които ще са ти нужни през сезона. Колкото повече се натоварваш преди започването на състезанията, толкова по-лесно ще понасяш натоварванията при тяхното протичане. Убедил съм се в това.

- Към Добромир Филипов. Кога започна кариерата ти и кой е най-големия ти успех в нея?
Кариерата ми в рали спорта започна 1993 на Рали „Златни Пясъци”. Най-големите успехи в нея са свързани с Тошко. Вице-шампионската титла от миналата година, сега през тази също постигаме отлични резултати, но съм убеден, че най-големите ми успехи предстоят и те отново ще бъдат свързани с Тодор.



Тодор Томов

- Към двамата. Планирате ли скоро стартове в големи международни ралита?
- ако да, с каква цел искате да се включите в тях?
- ако не, какво ви спира?

Тодор Славов: Както знаете, имахме намерение да стартираме в рали „Барум”. За съжаление, проблемите които имахме след рали „Хеброс” не ни позволиха. Нашата идея бе да видим къде точно се намираме като развитие. Уви не ни се отдаде този шанс. Надяваме се, че ако не тази година, то догодина ще участваме в европейски състезания.
Добромир Филопов: Тези състезания са изключително важни за развитието на екипажа. Както се казва – „ У дома и стените помагат”. Навън е различно, там можеш да разчиташ единствено на себе си. Имаш ограничен брой минавания, нещо върху което нашия екипаж работи още от миналата година. Трасетата са непознати, а за да имаш успех в такива състезания, трябва да можеш да картираш отсечките максимално добре с минимален брой минавания.Освен всичко друго логистиката на отбора се поставя на изпитание, което също е много важно за развитието на отбора.

- Към двамата. Как оценявате подготовката на състезателите в т.нар. рали-школи? На какъв етап от развитието на състезателите е полезна такава подготовка?

Тодор Славов: Никой не се е родил научен. Може да имаш талант, но ако не ти покажат правилните хора, какво точно трябва да правиш, няма да постигнаш бързо развитие и напредък. Лично аз съм ходил на школа, мисля че тя ми даде основата, върху която в момента градя кариерата си. Там ме научиха на много неща, които ми помагат сега. Сопред мен школите имат ключово значение за формирането на пилота, а колкото по-рано разбереш тайните на спорта, толкова по-добре за теб.
Добромир Филипов: Съгласен с това, което каза Тошко. Историята показва, че и световни шампиони след като са спечелили титла в някой от класовете се насочват към школа, за да доразвият своите възможности.

- Към двамата. Какво мислите за системата супер-рали? Необходима ли е и ако да, трябва ли да се промени нещо в нея спрямо сегашния и формат?
Тодор Славов:
Системата „Супер-рали” не е лоша. В началото имах малки съмнения спрямо нея, защото се нарушаваше традицията в рали спорта. В последствие тя се наложи. Имах възможност и аз да се възползвам от нея, но не и да печеля точки, които да ми дадът някакво предимство.
Добромир Филипов: Ще видим, времето ще покаже.

- Към двамата. В последните години наблюдаваме намаляване на интереса към Европейския рали шампионат от страна на състезателите. Как мислите Вие, че трябва да изглежда този шампионат и какви промени бихте направили Вие върху него?
Тодор Славов:
В интерес на истината в последните години ФИА не прави нищо, за да популяризира този шампионат. В миналото помним, че водещите отбори тестваха новите си разработки именно в този шампионат – през 2000 година, Ситроен пусна за първи път модела Ксара Кит Кар именно в Европейския шампионат и ние имахме удоволствието да наблюдаваме първообраза на Ксара WRC и в България. Според мен, трябва този шампионат да се даде на частен промотор, който да го организира атрактивно и да привлече интерес. Много добър пример за думите ми е IRC, шампионат който ще има голямо бъдеще, поне според мен.
Добромир Филипов:  Европейския шампионат в миналото раждаше пилотите, които след това печелеха титлите в Световния шампионат. От континенталния шампионат са излизали много силни пилоти – Тони Гардемайстер е пример за това. Мисля, че повечето от Вас си спомнят участието му в рали „Албена” през 1998 година. Истината е, че като цяло ралитата са подтискани за сметка на други спортове, а от това пряко страда и Европейския шампионат.


Към двамата. Ако имате възможност да отправите едно желание към златната рибка, с което да промените автомобилния спорт в България, какво би било Вашето желание?
Тодор Славов: Повече спонсори, повече медии, които да отразяват състезанията. И може би по-добра организация като цяло.
Добромир Филипов: Споделям мнението на Тошко.



Любомир Симеонов, гр. София

- Към Тодор Славов. Каква е успешната тактика-изчакване по време на ралито и постепенно вдигане на скороста или изключително високо темпо от самия старт?
Това е труден въпрос. Зависи от моментната форма и подготовка на екипажа.И до каква степен имат увереност в записките.На база тези неща трябва да се подбере правилното темпо без да се пренебрегва ситуацията. През последните години Димитър Илиев залага на тактиката – силно темпо от самото начало. Това му дава успех.

- Към двамата. Къде(в класирането) се виждате преди началото на сезона?Какво имате да доизгладите по между си и какви са грешките на партньора ви(от миналия сезон)?
Тодор Славов:
В началото на сезона се виждахме между 5-8 място. Мисля, че очакванията ни се оправдаха. На последното ни състезание, успяхме да отидем и по-напред, което е много добър резултат  за нас.
Добромир Филипов: Да, реално е така. Като основна грешка на Тодор отчитам опитите му да пее от време на време, което наистина е сериозна грешка.

Към Тодор Славов:  След изминаването на доста ралита от Националния шампионат, които пилоти смятате за пряка конкуренция.Колата до каква степен е конкурентна на колите от Н/4 и С1600.Ще има ли поне едно рали извън България този сезон?
Тодор Славов: „Реалните ни конкуренти са Пепи Гьошев и Румен Дунев. В някои състезания те са по-бързи от нас. В други ние успяваме да ги победим. Остават 3 старта до края на шампионата и се надяваме, че ще успеем да бъдем пред тях. Едно е сигурно, очакват ни интересни ралита.”
Много,много късмет през сезона!
Благодарим ти, Любо!



Светослав Георгиев, гр.Шумен

- Въпросът ми е към Добромир Филипов. Обръщам се към вас защото вие сте ми любимият тандем с въпроса: Винаги ми е било интересно как би изглеждал един от етапите край Шумен без значение кой,под формата на навигаторски записки и се чудех дали можете да ми предоставите поне малка част от записките ви за някой от етапите край Шумен без значение кой. Не знам дали това е възможно,но ви благодаря предварително.
Благодарим за думите ти. Ще ти предоставим записки от етап по твой избор.




 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България