Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

28-мо Рали "1000 мили" - Италия, първи кръг от Европейския рали шампионат

01 - 03 април 2004 година

 

Ето че дойде пролетта и е време да бъде открит новия автомобилен сезон в Европа. Най - голямо внимание, както винаги ще отделим на Европейският рали шампионат. През тази година бяха направени доста промени в структурата и правилата за провеждане на първенството. На първо място, бяха забранени автомобилите от клас А8 и WRC, а бяха оставени тези от А7, А6, Супер1600, А5, Н4, Н3, Н2 и Н1. Организирането и точкуването в европейския шампионат ще става по добре познатия принцип от световния еквивалент - пилот, който иска да се бори за европейската титла, ще трябва да стартира във всички състезания. Точкуването също е добре познато - за първо място - 10 точки, за второ - 8 точки, за трето 6 точки, за четвърто - 5 точки и така до 8-мото място, за което пилотите ще получат 1 точка.
Тази година броя на състезанията бе редуциран на 9. От групата на супер ралитата отпадна испанското “Гран Канария”, заради слабата организация и слабият интерес от страна на пилотите. Ето и списъкът на 9-те европейски старта, които ще определят шампиона за тази година:

  • 28 Международно рали “Миля Миля” - Италия, 1-3 Април 2004 година
  • 61 Международно “Райд Полски” - Полша, 28-30 Май 2004 година
  • 35 Международно рали “България” - Боровец, 18-20 Юни 2004 година
  • 40 Международно рали “Yepres” - Белгия, 2-4 Юли 2004 година
  • 46 Международно рали “Вино де Мадейра”- Португалия, 30 Юли-1 Август 2004 година
  • 34 Международно рали “Барум” - Чехия, 27-29 Август 2004 година
  • 33 Международно рали “Тофаш” - Турция, 10-12 Септември 2004 година
  • 29Международно рали “Елпа- Халкидики” - Гърция, 24-26 Септември 2004 година
  • 38 Международно рали “Антибс” - Франция, 22-24 Октомври 2004 година

Рали "1000 Мили" - Италия

По традиция, първият кръг от Европейският шампионат се провежда в Италия. 28-то рали “Миля миля” пази в себе си духа на отминалите времена, когато около езерото “Комо” са се състезавали едни от най-големите имена в историята на автомобилния спорт.
Корените на състезанието са още в 20-те години на миналия век. Между 1927 - 1957 година много прочути пилоти са писали историята на тази легендарна надпревара - Нуволари, Карачиола, Аскари и Стърлинг Мос: всички те са идвали, за да усетят магията на състезанието за Италия. Легендарното трасе на ралито е започвало в Бреша и е завършвало във “вечният град” Рим. Една от най - скъпите победи на Стърлинг Мос е именно в това състезание. Със своя огромен сив Mercedes той успява да се пребори за първата позиция, това е победа, която ще остане в антологията на автомобилния спорт по света.
След двадесет годишно прекъсване, организацията на ралито е възобновена, като е премахнат легендарния преход от Бреша до Рим. За сметка на това, състезанието се превръща в едно от най-важните в спортния календар на ФИА и е доайен в календара на Европейския рали шампионат.
Характерно за това състезание е времето. То играе огромна роля в определянето на победителят, защото условията около езерото “Комо” се сменят невероятно бързо. През цялата седмица може да грее слънце, но през състезателния уикенд да завали пороен дъжд. Пътната обстановка понякога напомня на друго легендарно състезание - рали “Монте Карло”, защото във високопланинските етапи е възможно все още да има сняг, който прави настилката хлъзгава и непредвидима, а сцеплението е почти нулево. Иначе асфалтът напомня на този в Каталуния и на остров “Корсика”, много хлъзгав и пилотите се молят на Бог за по - добро прилепяне на автомобилът към пътя.
Предварителният стартов списък е меко казано впечатляващ - 15 автомобила в клас Супер 1600, като в него се откроява името на настоящия европейски шампион Бруно Тири. Пилотът на Сitroen Bastos Racing Team ще разчита на вече остарялото Saxo Super 1600, защото новият модел на фирмата Citroen С2 няма хомологация. Тири ще бъде в доста добра компания - европейският шампион за 2002 година Ренато Траваля ( Peugeot 206 Super 1600), многократният участник в световния рали шампионат Симон-Жан Жозеф (Renault Clio Super 1600), ветеранът Паоло Андреучи (Fiat Punto Super 1600) и асфалтовият специалист Джандоменико Басо (Fiat Punto Super 1600). Към тази великолепна компания можем да прибавим и имената на местния фаворит Лука Педерсоли, който ще разчита на своето Peugeot 306 Maxi, с което през миналата година завърши на второ място.
В група Н нещата също изглеждат доста любопитни. На старта ще застанат 51 екипажа, като сред тях личат имената на Пиетро Лонги, който ще кара Subaru Impeza Sti 03, Лука Кантамеса с Mitsubishi Lancer Evo 7, Андреа Навара (Subaru Impeza Sti 03) и Емануела Дати, който подобно на Кантамеса ще кара Lancer Evolution 7.
По традиция състезанието започва със супер - специалният скоростен етап на картинг пистата в градчето Десенцано дел Гарда. Етапът е с дължина от 2,9 километра, като около пистата се събира огромна тълпа от зрители, която наблюдава ездата на пилотите.
Най-добро време в това скоростно изпитание записа пилотът на Renault Clio Super 1600 Андреа Давила, който спря хронометрите на 2:26,4 минути. Равно време с това на Давила, постигна каращият новото Fiat Punto Super 1600 Джандоменико Басо. Трети в етапа остана Девид Олдради с Peugeot 306 Maxi, който изостана с 3 десети от победителят. Сочените за основни фаворити за победата Ренато Траваля, Симон-Жан Жозеф и Бруно Тири се представиха колебливо. Те се класираха съответно седми, единадесети и шестнадесети, като разликите с водачът бяха - секунда и половина за Траваля, две секунди и шест десети за Жозеф и три секунди и половина за Тири.
Местният фаворит Лука Педерсоли с Peugeot 306 Maxi се нареди на четвъртата позиция, като изоставаше от временния водач Давила с половин секунда.
В група Н, напред излязоха Лука Кантамеса и Андреа Навара, които постигнаха еднакви времена - 2:29,7 минути. Това време бе с близо 3,5 секунди по слабо от това на Давила. Трети в групата и на 18-то в генералното класиране с нареди Пиетро Лонги със Subaru Impreza Sti, който изостана с 0,6 секунди от Кантамеса и с 4,1 от първото място в генералното класиране. “Утре ще започне реалната борба трасетата са едни от най-техничните, които съм виждал през моята кариера. Най - дългият, 32 километров, етап ще е с изключително значение за класирането. Пътищата са много тесни, като са обградени от 1,5 метрови снежни стени. Трасето е много мръсно. Топящият се сняг заедно с пясъка, образуват смес, която намалява сцеплението до минимум. Условията ще са по-трудни дори от тези в Монте Карло, но аз харесвам това и гледам напред”- коментира пилотът на Bastos Бруно Тири след завършване на първата отсечка.
Реалната борба за призовите места, както каза и Тири, започваше на следващия ден. Предстояха да се изминат 9 скоростни изпитания, като тяхната обща дължина бе 169,050 метра. Най - дългият скоростен етап бе “Коле сан Цено” - 32,510 метра, а най - късия “Нистисино” - 5,270 метра. Пилотите трябваше да минат по три пъти през тези отсечки.
Денят започна с етапна победа на Джандоменико Басо с Fiat Punto Super 1600. Той постигна 3:37,7 минути, като изпревари втория във етапа Лука Педерсоли с 2,8 секунди. Трети се нареди европейският шампион Бруно Тири, който изостана от Басо с 3,2 секунди. Водачът от миналия ден Андреа Давила завърши на десетата позиция - + 7,2 секунди и отстъпи първото място на Басо.
В група Н първи се нареди Пиетро Лонги, който изпревари временния водач в класа Лука Кантамеса с 1,4 секунди и го измести от челната позиция. Трети завърши пилотът на Mitsubishi Lancer Evo 7 Емануеле Дати, който изостана на 1,6 секунди от Лонги.
В следващите етапи основната борба за първото място се водеше между двама пилоти - Джандоменико Басо и Лука Педерсоли. Двамата наложиха темпо, което много малко от пилотите успяваха да следват. Предварително сочените за фаворити Бруно Тири и Симон-Жан Жозеф не успяваха да следват лидерите и изоставаха непрекъснато. Докато за Тири имаше някакво оправдание, то изоставането на Жозеф бе доста интересно. Той от доста години караше в световния шампионат и там беше безкомпромисен със съперниците си, но сега не можеше да се доближи до върха.
В оставащите етапи до края на деня, Джандоменико Басо успяваше да отбива атаките на Педерсоли и трупаше изгоден аванс. Той спечели СС3, СС6 и СС9. Лука спечели останалите, но в шестата отсечка имаше проблеми, които му костваха минута и половина изоставане, което го срина до единадесетото място на минута и петдесет секунди от лидера Басо.
Претендентите за второто място овакантено от Педерсоли бяха трима - Паоло Андреучи, Пиетро Лонги и Симон-Жан Жозеф. Последният имаше епизодични прояви - успя да се класира 2-ри в СС 6 и така да заеме за кратко 2-рата позиция във временното класиране. Радостта му обаче бе кратка и още в следващия етап той бе изместен от Андреучи, който задържа позицията си и до края на деня. Жозеф се срина до 6-тото място.
Неудачите на Бруно Тири продължаваха. Той не можеше да намери правилния ритъм и бавно пропадаше във временното класиране. След 6-тия етап той бе на незавидното 10-то място на 1:41 минути от лидера. След това успя да навакса малко и в края на деня бе в точките - 7-мо място.
В група Н борбата бе между Пиетро Лонги със Subaru Impeza Sti и Лука Кантамеса с Mitsubishi Lancer Evolution 7. Лонги, който се крепеше на 3-тото място в генералното класиране, успяваше да удържи Кантамеса и трупаше малък аванс. Времената им бяха приблизително равни, но опитът на Лонги си оказа влиянието и в края на деня той успя да му сложи близо 10 секунди за два етапа и така временно да си отдъхне.

 

Vettura

GC

Scuderia

Tempo

Dist.

1

11

BASSO GIANDOMENICO - DOTTA MITIA

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

MOVISPORT

2:06.08.6

0:00.00.0

2

5

ANDREUCCI PAOLO - ANDREUSSI ANNA

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

PROCAR RALLY TEAM

2:07.27.2

0:01.18.6

3

7

LONGHI PIERO - FAPPANI DANILO

SUBARU IMPREZA STI

N4

TREVISO RALLY TEAM

2:07.37.1

0:01.28.5

4

14

CANTAMESSA LUCA - CAPOLONGO PIERCARLO

MITSUBISHI LANCER

N4

DB MOTORSPORT

2:07.54.7

0:01.46.1

5

3

JEAN JOSEPH SIMON - BOYERE JACK

RENAULT CLIO 1,6L

A6_S

ORECA

2:08.00.8

0:01.52.2

6

19

PEDERSOLI LUCA - VERNUCCIO DANIELE

PEUGEOT MAXI

A7

MIRABELLA MILLEMIGLIA

2:08.12.9

0:02.04.3

7

1

THIRY BRUNO - GILSOUL NICOLAS

CITROEN SAXO 1600

A6_S

CITROEN BASTOS RACING TEAM

2:09.01.4

0:02.52.8

8

10

ROSSETTI LUCA - DE LUIS DANIELE

CITROEN SAXO

A6_S

DB MOTORSPORT

2:09.02.4

0:02.53.8

9

18

BIZZARRI STEFANO - BOSI MASSIMILIANO

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

MITOS RACING

2:09.08.1

0:02.59.5

10

12

SOTTILE SANDRO - NARI MARCO

SUBARU IMPREZA

N4

HAWK RACING CLUB

2:09.33.8

0:03.25.2

Третият заключителен ден на 28-то международно рали “Миля миля” включваше 6 скоростни отсечки, като тяхната дължина бе общо 111,480 метра. Най - дългият етап през този трети ден бе СС 13 “Пертише” - 25,080 метра, а най -късия СС 12 “Моерна” - 14,020 метра.
Преди началото на последния ден, много от анализаторите прогнозираха, че пилотът на Peugeot 306 Maxi Лука Педерсоли ще се опита да атакува, с цел да се придвижи по - напред от 6-тото място. Неговото изоставане от лидерът Басо бе 2:04,3 минути и той трудно щеше да се бори за първото място.
Нещата се развиха точно както прогнозираха специалистите - още от самото начало Педерсоли започна с невероятно темпо, което постепенно го изкачваше в класирането. Лука спечели общо 5 етапни победи за този финален ден и успя да компенсира повече от 1 минута и 30 секунди изоставане. В крайна сметка той завърши на второто място, като разликата с победителят Джандоменико Басо бе 34,8 секунди.
Басо подходи предпазливо към третия ден от състезанието и постигаше по - слаби времена. Това се дължеше на огромната преднина, която беше натрупал в началото и която му позволяваше да кара по - спокойно и по - сигурно в оставащите 6 отсечки до края на състезанието. Така той успя да победи и да възвърне традицията рали “Миля миля” да бъде спечелено само от италианци. Единственото изключение бе през миналата година, когато тук триумфира португалецът Мигел Кампос с Peugeot 206 WRC.
На третото място в крайното класиране се нареди ветеранът Паоло Андреучи, който разчиташе на Fiat Punto Super 1600. Андреучи изостана от лидера Басо с 1:02 минути. Четвърти в генералното и първи в група Н завърши Пиетро Лонги със Subaru Impreza Sti. Той успя да натрупа доста голяма преднина пред вторият в групата и шести в генералното Лука Кантамеса. На финала тази преднина бе достигнала 53,5 секунди. Между двамата се намърда предварително смятания за фаворит Симон-Жан Жозеф. Това състезание бе доста противоречиво за французинът, защото той не можа да разкрие потенциалът на своя автомобил и изостана прекалено много в класирането.
Европейският рали шампион за миналата година, Бруно Тири нямаше ден. Белгиецът отпадна още в първата отсечка за деня. Той се подхлъзна на от предните му колела и той бе принуден да се оттегли. Предполага се, че маслото е изтекло от спирачната система на каращият пред него Лука Педерсоли, чиито спирачки по- късно се запалиха. Това състезание като цяло бе много не успешно за Тири. Още от самото начало той не успяваше да поддържа темпото на италианците и постоянно пропадаше в класирането, като дори излезе от призовата 8-мица. Преди да отпадне той бе успял да се придвижи до 7-мото място, но само толкова. Донякъде оправдание може да бъде и по- слабият автомобил, с който се състезаваше - Citroen Saxo Super 1600 сериозно отстъпва на по - новите Clio Super 1600 и Punto Super 1600. В следващото състезание обаче Тири ще бъде с новия модел на Citroen - C2. Остава да видим на какво ниво е се представи Тири и неговият нов навигатор Николас Гилсол.

 

Num

Equipaggio

Vettura

GC

Scuderia

Tempo

Dist.

1

11

BASSO GIANDOMENICO - DOTTA MITIA

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

MOVISPORT

3:31.00.1

0:00.00.0

2

19

PEDERSOLI LUCA - VERNUCCIO DANIELE

PEUGEOT MAXI

A7

MIRABELLA MILLEMIGLIA

3:31.34.9

0:00.34.8

3

5

ANDREUCCI PAOLO - ANDREUSSI ANNA

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

PROCAR RALLY TEAM

3:32.02.1

0:01.02.0

4

7

LONGHI PIERO - FAPPANI DANILO

SUBARU IMPREZA STI

N4

TREVISO RALLY TEAM

3:32.44.2

0:01.44.1

5

3

JEAN JOSEPH SIMON - BOYERE JACK

RENAULT CLIO 1,6L

A6_S

ORECA

3:33.04.2

0:02.04.1

6

14

CANTAMESSA LUCA - CAPOLONGO PIERCARLO

MITSUBISHI LANCER

N4

DB MOTORSPORT

3:33.37.7

0:02.37.6

7

10

ROSSETTI LUCA - DE LUIS DANIELE

CITROEN SAXO

A6_S

DB MOTORSPORT

3:33.41.6

0:02.41.5

8

18

BIZZARRI STEFANO - BOSI MASSIMILIANO

FIAT PUNTO S 1600

A6_S

MITOS RACING

3:35.01.5

0:04.01.4

9

8

DALLAVILLA ANDREA - CANTON TANIA

RENAULT CLIO 1600

A6_S

POWER CAR TEAM

3:35.08.4

0:04.08.3

10

2

TRAVAGLIA RENATO - ZANELLA FLAVIO

PEUGEOT 206

A6_S

RACING LIONS

3:35.23.3

0:04.23.2

След първият кръг от Европейският рали шампионат за 2004 година, на първо място излезе италианецът Джандоменико Басо, втори е също италианец - Лука Педерсоли, трети е ветеранът Паоло Андреучи:

1.Джандоменико Басо - Fiat Punto Super 1600 A6 10pt.
2.Лука Педерсоли - Peugeot 306 Maxi A7 8pt.
3.Паоло Андреучи - Fiat Punto Super 1600 A6 6pt.
4.Пиетро Лонги - Subaru Impreza Sti N4 5pt.
5.Симон-Жан Жозеф - Renault Clio Super 1600 A6 4pt.
6.Лука Кантамеса - Mitsubishi Lancet Evo 7 N4 3pt.
7.Лука Росети - Citroen Saxo Super 1600 A6 2pt.
8.Стефано Бисари - Fiat Punto Super 1600 A6 1pt.

Владимир Гатев
Rally- Club Bulgaria

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България