Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Рали "Ипър" - Белгия, четвърти кръг от Европейския рали шампионат

На 2, 3 и 4 юли се проведе четвъртият кръг от Европейския Рали Шампионат. След рали България, участниците в шампионата гостуваха в Белгия. Сред свирепата конкуренция на местните пилоти, очаквано се появиха и Бруно Тири (Ситроен Ц2 Супер 1600), Симон Жан-Жозеф (Реко Клио Супер 1600) и Лука Педерсоли (Пежо 306 Макси). Състезанието пропусна добре представилият се у нас Михал Соловьов (Митсубиши Лансер Ево 7), който беше ангажиран с участие в полското рали Корморан. На старта се открояваха още имената на британецът Нейл МакШий (Митсубиши Лансер Ево 7), белгийците Петер Тсьоен (Рено Клио Супер 1600) и познатите и у нас Патрик Снайърс (Митсубиши Лансер Ево 7) и Доминик Брюнел (Митсубиши Лансер Ево 7).

Състезанието започна на 2 юли със суперспециален етап с дължина почти 9 километра. Въпреки сухото трасе, в челната шестица се наредиха само автомобили от група Н4 - с четири задвижващи колела, като първи беше Петер Бийвелдс (Хол, Митсубиши Лансер Ево 8). Претендентите за евро-титлата - Педерсоли, Тири и Жан-Жозеф останаха съответно 7-ми, 8-ми и 12-ти.

1. Peter Bijvelds (NL) Mitsubishi Lancer Evo 8
2. Jaspen Van De Heuvel (NL) Mitsubishi Lancer Evo 7 0,3 sec
3. Niall McShea (GB) Mitsubishi Lancer Evo 7 1,2 sec
4. Oscar Svedlund (S) Mitsubishi Lancer Evo 7 2,4 sec
5. Chris Van Woensel (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 5,4 sec
6. Xavier Bouche (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 6,9 sec
7. Luca Pedersoli (I) Peugeot Maxi 307 7,0 sec
8. Bruno Thiry (B) Citroлn C2 S1600 7,4 sec
9. Larry Cols (B) Renault Clio S1600 7,4 sec
10. Dominique Bruyneel (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 7,8 sec
11. Pieter Tsjoen (B) Renault Clio S1600 8,1 sec
12. Simon Jean-Joseph (F) Renault Clio S1600 9,3 sec

Вторият ден от ралито започна с три етапа при дъжд, което даде още по-голяма преднина на автомобилите с четири задвижващи колела. На първото място временно се укрепи Бийвелдс, със силно каране в дъжда и спечелвайки СЕ2. Междувременно участниите в Европейския шампионат - Педерсоли, Тири, Жан-Жозеф - загубиха около минута, като дори останаха извън петнайсетицата.

Първият етап на сухо трасе беше СЕ5 и това веднага даде предимство на силните автомобили от клас Супер 1600 и А7 - първа етапна победа взе белгиецът Лари Колс с Рено Клио Супер 1600, който до момента се намираше на девета позиция. Втори остана сънародникът му ван Военсел с Митсубиши Лансер Ево 7, като с това време оглави класирането. Трети се нареди Бруно Тири, на малки разлики бяха и Жан-Жозеф и Педерсоли. Подобно беше и класирането в следващите етапи, Лари Колс продължи с добрите времена и бързо се изкачваше в класирането. Продължи и доброто представяне на Бийвелдс, който въпреки проблемите с турбото на СЕ5, успя да спечели СЕ6. Силно караше и Военсел. На същия СЕ6 излетя от
пътя един от фаворитите - Петер Тсьоен и така напусна състезанието, а същото се случи и с Нейл МакШий на СЕ8. Той катастрофира с висока скорост и навигаторът му Гордън Нобъл беше откаран в болница, където стана ясно, че има две счупени ребра.

На СЕ9, след четвърта етапна победа, начело излезе Лари Колс. Противно на очакванията, Тири и Жан-Жозеф така и не можеха да наваксат изгубеното в първите етапи ценно време, дори напротив - след СЕ9 изоставаха на повече от минута и десет секунди от лидера, заемайки съответно осма и девета позиция.
Този етап не беше добър и за Педерсоли, който имаше проблеми с двигателя и загуби почти седемдесет секунди. Нищо не се промени в оставащите четири отсечки до края на втория ден. Трасето беше
сухо и това позволи на Лари Колс да спечели три от тях, като с това направи сериозна преднина пред втория - ван Военсел - цели четирсет и осем секунди. Жан-Жозеф успя да се придвижи напред с една позиция, но продължаваше да изостава от лидера. Не можеше да се приближи и Бруно Тири, който имаше проблеми с електрониката, а спука и гума. Лука Педерсоли загуби още време поради технически проблеми и така класирането след втория ден имаше следния вид:

1. Larry Cols (B) Renault Clio S1600
2. Chris Van Woensel (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 48.2 sec
3. Peter Bijvelds (NL) Mitsubishi Lancer Evo 8 54.3 sec
4. Xavier Bouche (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 1 min 34.2 sec
5. Patrick Snijers (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 1 min 41.9 sec
6. Bernd Casier (B) Fiat Punto S1600 1 min 47.5 sec
7. Simon Jean-Joseph (F) Renault Clio S1600 1 min 52.4 sec
8. Dominique Bruyneel (B) Mitsubishi Lancer Evo 7 2 min 03.5 sec
9. Bruno Thiry (B) Citroлn C2 S1600 2 min 04.5 sec
10. Jasper Van De Heuvel (NL) Mitsubishi Lancer Evo 7 3 min 22.1 sec
11. Bob Colsoul (B) Mitsubishi Lancer Evo 8 3 min 58,2 sec
12. Luca Pedersoli (I) Peugeot 306 Maxi 4 min 14,3 sec


Третият ден започна с етапна победа на Бийвелдс, който се намираше на трета позиция. Лари Колс даде второ време - на шест секунди, а своята атака към челото започна Симон Жан-Жозеф. С изключение на СЕ15 и СЕ16, където имаше проблеми, той се движеше с високо темпо, въпреки че, докрая на деня не успя да спечели нито една етапна победа. В борбата за второто място, Бийвелдс беше най-бърз в още две отсечки - СЕ16 и СЕ17 и след като на СЕ18 ван Военсел отпадна поради дефект в трансмисията, белгиецът
се озова на второто място. Въпреки това, радостта му продължи кратко, след като той беше дисквалифициран след края на ралито.Въпреки всичките опити на конкурентите, Лари Колс не им позволи да го доближат, спечелвайки още четири специални етапа през последния ден, с което почти удвои преднината си от предишния и заслужено спечели най-престижното белгийско рали. Симон Жан-Жозеф
завърши втори в крайното класиране, след като Боуше (Бел, Митсубиши Лансер Ево 7) получи десет-секундно наказание и остана трети. Четвърти завърши бившият европейски шампион Партик Снайърс.

Европейският шампион Бруно Тири, така и не можа да се изкачи по-нагоре от седмото място, въпреки няколкото добри времена в последния ден. Така той записва поредното неубедително класиране през този сезон. Италианецът и временен водач в Европейския шампионат Лука Педерсоли пък не можа да влезе в зоната на точките, завършвайки девети.

Крайно класиране на рали Ипър (Белгия):

1. Larry Cols (Clio Super 1600) 2h56'00''6
2. Jean-Joseph (Clio Super 1600) +2'41''0
3. Bouche (Lancer gr. N) +2'49''4
4. Snijers (Lancer gr. N) +2'51''7
5. Casier (Punto Super 1600) 3'12''1
6. Bruyneel (Lancer gr. N) 3'20''1
7. Thiry (C2 Super 1600) +3'23''7
8. Van de Wauwer (Lancer gr. N) +5'55''6
9. Luca Pedersoli (Peugeot 306 Maxi) +6'03''2
10. Bob Colsoul (Mitsubishi Lancer Evo 8) +6'19''3

Така след четвъртия кръг на Европейския рали шампионат вече много ясно се очертават претендентите за титлата на Стария континент - Симон Жан-Жозеф и Лука Педерсоли, които са твърде далеч в класирането от останалите участници.

Временно класиране за Европейския Рали Шампионат:
1. Pedersoli 28 pts
2. Jean-Joseph 26 pts
3. Basso et Cols 10 pts
4. Larry Cols 10 pts
5. Kuzaj 8 pts

Следващият кръг от шампионата е португалското рали "Вино де Мадейра", което ще се проведе от 28 до 31 юли. След края на рали "Ипър", Лука Педерсоли заяви, че и в Португалия ще заложи на същия автомобил - Пежо 306 Макси, а не както беше обявил предваително - Пежо 206 Супер 1600. Едно е сигурно - битката за Европейската титла ще става все по-ожесточена.

Тодор Томов
Рали Клуб - България

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България