Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Преди Рали "България 2004"

Дойде време и за третия кръг от Европейския рали шампионат – нашето Рали “България 2004”. Маршрута на ралито не е променен съществено от миналата година и включва 286,53 състезателни километра и
Бруно Тири
обща дължина 735,89 км. Първия етап е в курорта Боровец в петък 18 май и ще бъде за забавление на публика и медии тъй като е само 3 км. Втория и третия ден етапите ще бъдат около яз. Белмекен над гр. Костенец и северно от Автомагистрала “Тракия” – през с. Мухово и яз. Тополница.
Тази година в Европейския рали шампионат настъпиха някой промени – бяха забранени колите гр. А8 в т.ч. и автомобилите WRC, които бяха най-атрактивните бегачки в шампионата до този момент. Те бяха заменени от много популярните в Европа в момента Супер 1600 автомобили и все още разрешените гр. А7 коли. Много популярни в момента са и гр. N4 автомобилите заради четирите си двигателни колела и голямата мощност. Другата голяма промяна в Европейския шампионат е тази, че ралитата вече нямат коефициенти и са обособени само за този шампионат без да важат и за регионалните рали купи, както и това, че няма ограничение в колко кръга ще участват пилотите както беше преди. Европейския рали шампионат започва да придобива все повече вида на Световния шампионат...
Лука Педерсоли

В Рали “България” ще участват основните претенденти за титлата – френския рали шампион Симон Жан-Жозеф с Рено Клио Супер 1600, европейския шампион – белгиецът Бруно Тири с новия Ситроен С2 Супер 1600 и новия претендент за европейската титла – италианецът Лука Педерсоли с Пежо 306 Макси. Очакваше се, че ще пристигне Лешек Кузай със серийно Субару Импреза (победител в Рали “България” през 2002 г.), но по-късно се разбра, че той няма да вземе участие в състезанието. Неговия сънародник Михал Соловов също със серийно Митсубиши Лансер ЕВО7 обаче ще кара. Мирослав Яндик може би също ще пристигне.От българските екипажи по традиция ще участват всички, които са имали шанса да си осигурят финансиране. Добро представяне се очаква от Крум Дончев, който ще управлява автомобил способен на победа – Пежо 306 Макси. Димитър Илиев, Георги Гераджиев, Ради Козлеков, Иван Маринов ще бъдат с добре познатите серийни бегачки – Митсубиши Лансер ЕВО. Младото попълнение след българските пилоти Георги Танев ще разчита на новия си автомобил – Субару Импреза. Данчо Данчев от Шумен ще управлява най-вероятно също Митсубиши Лансер. Ясен Попов ще се качи на волана на взето под наем Ситроен Саксо С1600, който ще му даде дори шанс за победа. Георги Янакиев също ще кара този автомобил, но не версия Супер 1600. Илия Царски – шампиона на планинско и писта няма да има възможност да кара неговия автомобил Форд Ескорт WRC
Симон Жан-Жозеф
заради новите правила и е подал заявка с Рено Меган, но той най-вероятно няма да участва в състезанието. Заради това правило участие няма да вземе и шампиона за 2002 г. Тихомир Златков и неговия доста стар Форд Ескорт. В по-малките групи ситуацията е следната: В А5 шампионите СТС Моторспорт ще карат техния Фолксваген Поло, но с пилот Тодор Тодоров. Те ще имат доста проблеми със станалите традиционни участници в нашите ралита – трите гръцки екипажа с Тайота Ярис. В гр. N3 разбира се ще кара шампиона Георги Гвоздейков със Пежо 306, както и Георги Белчев, Пламен Стайков и двамата с Рено Клио. В N2 основните претенденти – шампионите Емил Денев, Валентин Бонев с Опел Корса ще карат в конкуренция с Николай Кортелов и Олга Стоянова със същия автомобил. Новия участник в този клас Байчо Ненов ще бъде с Пежо 106.
Георги Гераджиев

Предишните две ралита от Европейския шампионат бяха Рали “1000 мили” в Италия, и Рали “Райд Полски” в Полша. В Италия спечели Джандоменико Басо с ФИАТ Пунто С1600, Педерсоли беше втори. Симон Жан-Жозеф стана пети, а Бруно Тири отпадна. После в Полша в много оспорвана битка успя да спечели Педерсоли, следван от Лешек Кузай и Симон Жан-Жозеф, а Тири остана пети. За съжаление в това рали единствения наш участник Крум Дончев получи повреда още във втория етап. В това състезание в началото дълго време беше водач Кузай, който показа предимствата на N4 колите пред А6 на мокро трасе. След този кръг претенции за титлата заяви и Педерсоли, който не беше обявявал това преди. Той каза, че в България и Белгия ще кара със Пежо 306 Макси, а после ще се качи зад волана на Пежо 206 Супер 1600. Така след два кръга ситуацията в Европейския шампионат е следната:

1. Лука Педерсоли 18 т.
2. Джандоменико Басо 10 т.
2. Симон Жан-Жозеф 10 т.
4. Лешек Кузай 8 т.
5. Паоло Андреучи 6 т.

На Рали “България 2004” основните фаворити за победата пак са чужденци – Лука Педерсоли и Симон Жан-Жозеф. Бруно Тири ще кара новия Ситроен С2 С1600 и може би ще се представи по-добре от Полша, но едва ли ще може да спори за победата. От нашите пилоти най-голям шанс за победа има Крум Дончев, който при щастливо стечение на обстоятелствата за него може и да стане втория българин печелил това състезание. Прогнозата за времето не показва засега времето да бъде дъждовно, но ако все пак условията са такива е възможна намесата и нашите състезатели каращи коли гр. N4. Нека пожелаем късмет на нашите пилоти и да се надяваме на победа в това най-престижно автомобилно състезание в България!

НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ– БЕЗОПАСНОСТТА НА ПЪРВО МЯСТО!

Официалния сайт на Рали "България" - резултати, маршрут, карти...

Прогноза за времето

Николай Китанов
Rally- Club Bulgaria

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България