Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

35-то Рали "България 2004" - обзор на състезанието

35-тото Рали “България 2004” – трети кръг от Европейския рали шампионат започна в четвъртък в Боровец. Официалната тренировка се проведе в околностите на курорта. Първо време даде европейския шампион Бруно Тири с новия си автомобил Ситроен С2 Супер 1600 след 5 минавания по пробното трасе. Преди старта на ралитоСлед него остана един от претендентите за европейската титла Симон Жан-Жозеф с Рено Клио Супер 1600 и шест минавания. Трети се нареди Лука Педерсоли с Пежо 306 Макси и само две минавания по отсечката. Четвърти стана нашия Митко Илиев с Митсубиши Лансер ЕВО 7, следван от Мирослав Яндик (Митсубиши Лансер), Крум Дончев (Пежо 306 Макси) и Ясен Попов (Ситроен Саксо Супер 1600).
Петима пилоти бяха поканени за първата пресконференция на 35-ото европейско Рали “България”. Пред акредитираните за състезанието журналисти застанаха миналогодишният победител Бруно Тири /Белгия/, французинът Симон Жан-Жозеф, италианецът Лука Педерсоли и българите Георги Гераджиев и Иван Маринов. Ето какви са техните впечатления, нагласи и очаквания часове преди старта на ралито:
Бруно Тири: Мисля, че всичко е наред. Само че е малко мокро. Това ще бъде първият старт на моя Ситроен С2 на мокра настилка, сигурно ще ни бъде доста трудно и ще трябва много да внимаваме. Ще дадем най-доброто от себе си, както беше в Полша. Ако времето остане така лошо, ще бъде еднакво тежко за всички мои колеги.
Жан Жозеф: За пръв път съм на Рали “България” и за пръв път карам в Супер 1600. Времето е доста по-различно от Карибите, откъдето идвам. Там винаги е слънчево. Тук планините наистина са много красиви, но се надявам ние да доведем слънцето и всичко да завърши благополучно.
Лука Педерсоли: Аз също се радвам да карам в България и също за пръв път съм тук. При това неочаквано лошо време все още се колебаем за избора на гуми. Аз съм сигурен, че моят екип ще подготви по най-добрия начин колата, останалото зависи от мен.
Георги Гераджиев: Според мен досега в историята на Рали “България” не е имало такова силно присъствие на добри пилоти, с такива изравнени възможности за победа. Смятам, че е реално български екипаж да спечели това рали. Нашият автомобил е отлично подготвен и ни дава добри шансове за краен успех. Надявам се, че настройките, които сме направили, са успешни и ще можем да атакуваме през цялото време. Имаме нужда и от известна доза късмет.
Иван Маринов: Искам да успокоя нашите гости, че тук времето много рязко се променя и утре сутринта може и да изгрее слънце. Хубавото време би дало предимство за чуждестранните пилоти, които са с много добри коли. Затова българските пилоти се молят за дъжд и дори за мъгла. Пожелавам на всички колеги да преминат безпрепятствено трасето и да се видим живи и здрави на финала, изпитали удоволствието от едно силно състезание.
В петък сутринта след техническия преглед на участващите екипажи от 76 подадени заявки в стартовия списък намериха място 57 екипажа. Нямаше да карат Илия Царски, Христо Стоилов, Вилхелм Кънчев, Вальо Антов и др. “Не си спомням толкова неблагоприятно време досега - каза г-н Альоков – технически комисар на състезанието. - То доста ни затрудни, но все пак не ни попречи да си свършим работата. Успяхме да започнем и да завършим техническия преглед в график. Наистина всичките протоколи се намокриха под шатрата, която не ни защити много от дъжда, но това не е фатален проблем – сега се подсушават.” За пръв път българската публика щеше да види автомобилите на европейския шампион Тири – Ситроен С2 Супер 1600 и бегачката на италианецът Марко Кавиджоли – Опел Корса Супер 1600.

Всичко беше готово за старта на ралито. Организаторите бяха осигурили отлични условия за публика и участници. Трасето беше подготвено, бяха поставени допълнителни базови станции от основния спонсор на ралито – мобилния оператор Мтел, които да подсигуряват обхват за мобилните телефони и GPS устройствата монтирани в автомобилите. За първи път в историята на Рали “България” и за първи път на европейско рали можеше да се следи от официалния сайт на състезанието положението на всеки един автомобил по трасето. Организаторите отново се бяха погрижили да осигуряват безплатна информация за хода на състезанието чрез кратки съобщения за публика, журналисти и състезатели. Нещо също без аналог в световната практика! Перфектния сервизен парк на летището в Долна Баня също беше готов за ралито, което имаше два пресцентъра – единия в централата в хотел Рила в Боровец, а другия – в сервизния парк. И в двата пресцентъра имаше осигурени компютри с връзка към Интернет. За нуждите на ралито работеха и два хеликоптера. От официалния сайт на състезанието се получаваше информация за резултатите в реално време.
На въпрос какви са прогнозите за крайния победител в 35-ото европейско рали “България” единствено Георги Гераджиев се ангажира с по-конкретен отговор. “Ако това дъждовно и мъгливо време се запази през цялото състезание, по-добри шансове за крайна победа имат българските екипажи, сред които сме ние, Иван Маринов, Радослав Козлеков и Митко Илиев. При сухо трасе и слънце предимството се пренася на страната чуждестранните пилоти. На тях може да им противостои само Крум Дончев.”
Ето какви предвиждания дадоха и останалите участници в първата пресконференция:
Бруно Тири: Не съм склонен да назова точно име за краен победител. Всички са дошли тук да се състезават и да се стремят към победата.
Симон Жан-Жозеф: Аз също не мога да дам точна прогноза. Победата винаги е трудна, до нея се стига след невероятни усилия. А атмосферните условия допълнително утежняват задачата на всички, които ще застанем на старта на това рали.
Лука Педерсоли: Според мен автомобилите 4х4 ще имат предимство в това състезание, ако времето запази тези характеристики. Но и при това условие не бих могъл да предвидя кой ще се справи най-добре.
Иван Маринов: Мисля, че в това време не може да бъде откроен някой като фаворит. Според мен с крайния успех ще се поздрави този пилот, който прояви най-здрав разум и бъде съпътстван от късмета, но не и някой, който заложи на безразсъдна смелост.
Яндик на СЕ 1 В петък следобед преди първия специален етап – трикилометровия Боровец, времето беше облачно и впоследствие заваля обилен дъжд, който намокри трасето доста бързо. В този етап първо време даде Бруно Тири, следван от Симон Жан-Жозеф на 0,9 сек. и Лука Педерсоли на 2 сек. От нашите пилоти първи беше Ради Козлеков и Георги Гераджиев, съответно пети и шести. Митко Илиев беше седми, но в крайна сметка този етап беше за забавление на публиката и тук нямаше как да се натрупа много преднина. На този първи етап обаче имаше един доста интересен момент. На един от първите завои изхвърчаха 5 автомобила заради мокрия и хлъзгав асфалт. Първо един от автомобилите на форлойферите излетя в гората, после Мирослав Яндик се удари в него и може би само това, че Шкодата на форлойферите стоеше в гората чеха не отпадна още на първия километър. Неговото Митсубиши се спря в Шкодата, но излезе от гората без да губи много време. После на същото място изхвърча и Ники Златков с Опел Астра, но успя да излезе. Следващата жертва на този завой беше автомобил на АСК Престиж - Рено Меган, управляван от Николай Ганчев се подхлъзна на мокрото трасе и се удари в уличен стълб като по този начин избегна контакта си с публиката и по чудо нямаше пострадали. И след като всички си мислеха, че пилотите ще внимават повече на този завой Емил Маринов също от АСК Престиж, също с Рено Меган беше привлечен като магнит от гората. При неговотоОхраната на СЕ 1 отпадане автомобила мина на сантиметри от публиката и само късмета спаси състезанието от тежък инцидент. След като се удари в дърветата автомобила се запали леко и се наложи да бъде извикана пожарна. В суетнята от инцидента се случи нещо крайно неприятно – някой от публиката открадна една от каските на екипажа! Жалко, но състезанието за АСК Престиж приключи само на метри след старта... Трябва да се спомене и факта, че на този опасен завой охраната в лицето на един неизвестен офицер от полицията се справи отлично и овладя ситуацията, като беше избегнат опасен инцидент с публиката!
Така след първия ден на състезанието и само 3 състезателни километра класирането беше следното:

1. Бруно Тири Ситроен С2 Супер 1600
А6
2:04.0
2. Симон Жан-Жозеф Рено Клио Супер 1600
А6
+0.9
3. Лука Педерсоли Пежо 306 Макси
А7
+2.9
4. Михал Соловов Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+3.3
5. Ради Козлеков Митсубиши Лансер ЕВО 8
N4
+4.2
6. Георги Гераджиев Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+4.7
7. Димитър Илиев Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+5.8
8. Крум Дончев Пежо 306 Макси
A7
+6.8
9. Радослав Петров Форд Ескорт
N4
+8.0
10. Румен Дунев Форд Пума
A6
+8.4

Михал СолововСъщинския старт на състезанието беше в събота. Времето се беше подобрило и за старта на първите две отсечки Мухово и Славовица. Беше облачно, но не валеше. Асфалта беше поизсъхнал, но на места имаше мокри петна. На Мухово първо време даде Педерсоли, а нашия Крум Дончев остана само на 5,9 сек. от италианецът. Симон Жан-Жозеф беше трети на 12,2 сек. Бруно Тири остана четвърти на 19,7 сек. На втория етап за деня Славовица, който всъщност беше трети специален етап подреждането на първите трима се запази. Крум беше на 1,7 сек, а Жан-Жозеф на 9,9. Така след СЕ3 поведе Педерсоли само на 11 сек. пред Крум Дончев и на 21,8 сек. пред Жан-Жозеф. Европейския шампион и победителя в Рали България 2003 Бруно Тири беше четвърти на 31,3 сек. По надолу в класирането бяха съответно Михал Соловов, Димитър Илиев, Ясен Попов и Георги Гераджиев. Коментарите в сервиза след първите две отсечки:
Лука Педерсоли: Имах добър старт на втория ден, две първи места в двете отсечки сутринта, но това е само началото. Все пак предпочитам състезанието да започва така - да съм начело на класирането, а не да догонвам някого. Тези два етапа не бяха особено дълги и може би не дават истинската картина на разпределението на силите. Имам аванс пред Дончев, но той далеч не е достатъчен. Крум е много бърз и съм сигурен, че съвсем скоро ще атакува.
Симон Жан-Жозеф: Много хлъзгав асфалт, много. На места нямах никакъв контрол върху колата и ми се струваше, че ще излетя от пътя. Направо не знаех къде се намирам на някои от завоите. Очаквах да имам по-Мартин Суриловголям аванс пред Бруно, тъй като се опитах да наложа по-високо темпо, но явно не успявам. Предстоят обаче двете дълги отсечки, където ще е много интересно. Асфалтът тук бързо изсъхва, но на места има мокри петна и е опасно.
Бруно Тири: Не съм изненадан от разликата между мен и Симон Жан-Жозеф, тъй като моят автомобил е все още прекалено нов. Това е едва началото на пътя за С2 Супер 1600, с всяка отсечка научаваме нещо ново за колата. Асфалтът в първите два етапа бе много хлъзгав. Но до момента съм доволен, разликата е по-малка от тази в Полша, така че състезанието се развива по план, а има още много отсечки.
Крум Дончев: Втората позиция за момента не ме задоволява. Педерсоли е много труден съперник. Опитах се да го догоня, първо на “Мухово”, а след това на “Славовица”, но не успях. Не ми харесва, че преднината му надхвърли 10 секунди, защото започва да се откъсва напред. Ще ми е много трудно да наваксам.
Георги ГераджиевЯсен Попов: Много хлъзгави отсечки. За съжаление във втория съботен етап изпуснахме 6-ото място в генералното класиране, тъй като там Димитър Илиев успя да ни прескочи. Макар и с малко, той вече е пред нас. Според мен, водачите в класирането дават направо невероятни времена, следя внимателно Тири и Жан-Жозеф - и двамата са много бързи.
Димитър Илиев: Не съм доволен от колата, явно не сме уцелили правилните настройки. На места автомобилът ми просто не иска да завива, ще търсим някакво решение на проблема в 20-те минути в сервизната зона, тъй като предстоят две много важни отсечки. Очаквах да съм по-напред в класирането.
В тези първи скоростни отсечки трудности имаха няколко екипажа. Ники Златков се удари в мантинела в СЕ2 и отпадна. Малко по-нататък в етапа и Румен Дунев имаше подобни проблеми но успя да продължи: “В равната част на отсечката стигнахме “Пежо 306” на Георги Пейчев, който се движи пред нас, задминахме го, но в следващата част на етапа при първото сериозно спиране не успяхме да спрем. Спирачките вече бяха много загрели и оттам дойде проблемът. Ударихме се в мантинелата и се влачихме по нея, подпали се и едната гума”. В етапа Славовица пък се завъртя Иван Маринов и отпадна от състезанието. На спирането за един S-образен завой Маринов се завъртял, след което задницата на колата му се забила в ската край пътя и той останал извън трасето.
Ради Козлеков на СЕ 6Предстояха 4 планински етапа – Сестримо и Юндола, които трябваше да се карат два пъти. На четвъртия етап дойде голямата новина – шампионът Бруно Тири отпадна малко преди стената на яз. Белмекен. Неговия Ситроен С2 спря с повреден двигател. Шампионът коментира философски отпадането си: “Това е спорта! Понякога губиш, понякога печелиш!”. В този етап стана и разместване в тройката – Симон Жан-Жозеф успя да изпревари Крум Дончев. Крум имаше някакви проблеми с автомобила и към края на етапа колата започна да прекъсва, което му коства много. На Сестримо отпадна и шампионския екипаж в гр. Н2 – Емил Денев и Валентин Бонев с Опел Корса, заради проблеми с двигателя. Това се случи в момент, когато битката им с Мартин Стойчев със същия автомобил започваше. В петото скоростно изпитание – спускането на Юндола нямаше големи размествания. Водачът във временното класиране Лука Педерсоли с “Пежо 306 Макси” обаче постепенно увеличаваше дистанцията пред основните си преследвачи. След четвъртата отсечка авансът му пред втория в подреждането бе 41 секунди, а след петата отсечка Симон Жан-Жозеф /с “Рено Клио”/ вече изоставаше с 47 секунди. На трета позиция беше Крум Дончев с “Пежо 306”, който успя да скъси преднината на французина от 19 секунди след четвъртата отсечка. Интресна стана битката между останалите българи на по-задните позиции. Разликата между 5-ия във временното класиране Димитър Илиев /с “Мицубиши Лансер Ево 7”/ и 6-ия Ясен Попов /със “Ситроен Саксо S1600”/ вече беше само 1,7 секунди, между 8-ия Данчо Данчев /със “Субару Импреса STI”/ и 9-ия Радослав Петров /с “Форд Ескорт Косуърт”/ – 6,6 секунди, а между 11-ия Георги Танев /със “Субару Импреса”/ и 12-ия Румен Дунев /с “Форд Пума”/ – 10,9 секунди. Тук пролича името на Радослав Жан Жозеф на СЕ 4Петров с Форд Ескорт Косуърт, който в първото си състезание даваше отлични времена.
Лука Педерсоли: В момента карам с 80% от възможностите на колата. Не искам да рискувам, тъй като Жан-Жозеф също залага на сигурно. За 4-ата и 5-ата отсечки сбърках в избора на гуми и на места, където имаше локви или мокри места, на няколко пъти колата ми беше неуправляема. След това се появи проблем в стартера на двигателя, но механиците ми казаха, че 20-те минути в сервизната зона в Долна Баня са напълно достатъчни, за да го оправят. Вярвам им напълно. Още е прекалено рано, за да мисля за победата, тъй като остават много отсечки. Всичко е възможно.
Симон Жан-Жозеф: Жалко е, че Тири отпадна, тъй като с него стана хубава борба за разпределение на местата на подиума. Но така, ще трябва да се справя само с Крум Дончев, който е опасно близо зад мен. Смятам, че още в началото на състезанието Лука Педерсоли е недостижим, разликата тепърва ще се увеличава. Много е важно да завършим тук, дори и да не спечелим. Етапите стават все по-добри, тъй като по-голямата част от асфалта изсъхна, което е най-важното за нас.
Крум Дончев: Появиха се някакви проблеми в двигателя - на два пъти започна да прекъсва, но след това се пооправи. Оттам дойде и голямата разлика с Педерсоли в последните две отсечки. Не мога да кажа, че съм доволен от колата, надявах се да съм по-близо до лидера.
Ясен Попов: Водим оспорван двубой с Димитър Илиев, постоянно си разменяме по няколко секунди във всяка една отсечка. За съжаление, не сме достатъчно бързи, за да сме по-напред.
Данчо Данчев на СЕ 6Димитър Илиев: Все още имам проблеми с настройките. В завоите "ми бяга предницата" и не усещам добре колата при завиване. Освен това моето “Мицубиши” е със 120 кг по-тежко от това на Михал Соловов, който се движи пред нас и това се отразява негативно на опитите ни да го догоним. Спукахме и една гума, което също ни коства ценно време.
Радослав Козлеков: Сутринта тръгнах добре, но след това, още на “Мухово” спуках гума и заради нея загубих 4 мин в отсечката. Сега се опитваме да догоним пилотите, които се пред нас. Но няма да е лесно.
Георги Гераджиев: Спукахме една гума, там загубихме три минути и половина, още сутринта. Много странно, защото гумата беше напълно нова, а ги купуваме от фабриката в Германия, идват директно при нас. Освен това имам проблеми с настройките на колата. Тя не завива добре, освен това има и неприятно странично клатене в завоите.
Георги Янакиев: Спукахме една гума, иначе нямаме никакви други проблеми.
Данчо Данчев: Още свикваме с колата, но се надявам в следващите два етапа да сме по-бързи.
На предпоследния СЕ6 за деня за пръв път в състезанието победител стана българин - Крум Дончев. Педерсоли остана втори на 3,3 сек. Жан Жозеф беше трети на 5,7 сек. В следващия етап – последния за деня победи френския шампион Жан-Жозеф. След него пак неизменно бяха Крум Дончев и Лука Педерсоли. Така в края на деня Педерсоли имаше преднина от 46,7 сек. от Симон Жан-Жозеф и 55,2 от Крум Дончев. Четвърти Крум Дончев  и Мирослав Яндик на СЕ 4доста назад беше Соловов, а на минута след него остана нашия Димитър Илиев. Ясен Попов със Ситроен Саксо беше с абсолютно същото време като на Илиев! На осма позиция беше Марко Кавиджоли с Опел Корса Супер 1600. На девета позиция беше нашия Георги Гераджиев с Митсубиши Лансер ЕВО7. Изненадващо дебютанта Радослав Петров се движеше само на 10,1 сек. след него! Данчо Данчев със Субару Импреза беше на 11-та позиция, а Ради Козлеков остана чак 12-ти заради проблемите със спуканата гума. Коментарите след края на първия ден:
Лука Педерсоли: Днес беше много труден ден. През първите три етапа трябваше да натискаме по-силно, защото Жан Жозеф и Крум ни настигаха. След това карахме с 80% от възможностите си, и трябваше да бъдем много внимателни. Една малка грешка можеше да ни коства много. На това рали имаме много силна кола и се надяваме както днес, така и утре тя да се представи добре. Искам специално да благодаря на моя навигатор, надявам се, че утре ще бъдем също толкова концентрирани. Каквото и да е класирането сега, състезанието няма да е приключило до 5 часа следобед утре.
Симон Жан Жозеф: Стартът тази сутрин не беше много лесен, условията бяха много трудни, започнахме на дъжд. На места трасето изсъхна, но като цяло беше трудно. Радвам се, защото бях си поръчал слънце от Карибите, и то дойде и тук. С Крум днес имахме добра надпревара, той не беше далеч от мен, но за съжаление имаше Бруно Тири на СЕ 6проблеми с двигателя. Надявам се и утре отново да има сериозна битка между двама ни. “Клио”-то се представи много добре, води в Италия, бие в Испания, лидер е в ралитата. Така е и тук. Ще се опитам да бия моя приятел Лука, но няма да бъде никак лесно.
Крум Дончев: Щастливи сме, че сме тук сред тези големи пилоти – Лука и Жан Жозеф. Денят започна добре, тръгнахме със спокойно темпо, но в третата отсечка имахме малък проблем. За наше щастие, механиците реагираха бързо и го отстраниха. Автомобилът ни е от най-висок клас, но все още нямаме достатъчно опит и рутина, за да стигнем тези пилоти. Надявам се утре да имаме повече късмет.
Класиране след втория ден:

1. Лука Педерсоли Пежо 306 Макси
А7
1.26:15.4
2. Симон Жан-Жозеф Рено Клио Супер 1600
А6
+ 46.7
3. Крум Дончев Пежо 306 Макси
А7
+ 55.2
4. Михал Соловов Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 2:47.9
5. Димитър Илиев Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 4:09.9
6. Ясен Попов Ситроен Саксо Супер 1600
А6
+ 4:09.9
7. Мирослав Яндик Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 6:34.4
8. Марко Кавиджоли Опел Корса Супер 1600
A6
+ 6:47.7
9. Георги Гераджиев Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 7:26.9
10. Радослав Петров Форд Ескорт
N4
+ 7:37.0

Георги Танев на СЕ 9Втория ден започна със сухо време и специалния етап 8 – “Магистрала 1”. На него Крум атакува максимално – победа с 0,4 сек. пред Симон Жан-Жозеф и 5,6 пред Лука Педерсоли. Крум печелеше второ скоростно изпитание по ред. В тази отсечка за съжаление отпадна Димитър Илиев. Митко трябваше да спре след скъсана полуоска на неговото Митсубиши Лансер ЕВО 7. Той се движеше до този момент пети в генералното и водеше люта битка с Ясен Попов. Беше и втори в гр. N4 и първи от българските екипажи.
Следващия скоростен етап 29 километровия “Церово 1”, който е всъщност “Мухово” от предишния ден, но се кара в обратна посока беше спечелен от Лука Педерсоли, но само 0,6 сек. пред нашия Крум Дончев. Жан-Жозеф беше трети на 6,6 сек. след Крум като по този начин българинът дишаше във врата на Симон само на 1,5 сек в генералното. Битката за второто място беше невероятна, а хубавото беше, че в нея главно действащо лице е наш пилот! На този етап отпадна отлично представящия се до момента Радослав Петров с Форд Ескорт, който изтърва един бърз ляв завой след старта на отсечката. Тук отпадна и италианецът Кавиджоли с Опел Корса Супер 1600 заради проблеми с двигателя. Жан Жозеф каза, че в първата отсечка е било лесно да кара, но във втората автомобилът му е имал някои проблеми, заради изкачването по нанагорнище. Възможността в планината да завали дъжд не го притеснява, според него автомобилите Марко Кавиджоли на СЕ 6Супер 1600 нямат проблеми при такива условия. На въпрос за битката между него и Крум Дончев французинът коментира, че на българина ще му бъде много трудно, ако иска да го изпревари. "Само ако, не дай Боже, нещо се случи с моята кола, той може да стане втори", каза Жан-Жозеф уверен в себе си.
Крум Дончев беше много напрегнат и почти не говореше. Той размени няколко думи с Педерсоли, който вероятно му обясняваше как да резне Жан Жозеф. Явно пилотът искаше да се съсредоточи за предстоящата много оспорвана битка с французина.
Ясен Попов: Не съм доволен на сто процента от колата, но засега толкова можем. Ще пазя автомобила в следващите отсечки, тъй като трудно мога да загубя сегашната си позиция, нито пък мога да дръпна напред.
Георги Гераджиев: Засега колата се държи добре, надявам се да завършим успешно това състезание. В нашата група пред мен са само поляка и чеха, важното е да задържа сегашната си позиция.
Румен Дунев се оплака, че не му работи четвъртата предавка на колата, което много го затруднява и бави. Налага се да включва направо от трета на пета скорост, което нарушава ритъма му на каране. Освен това се оплака и от спирачките, които при слизане по нанадолнище прегряват и това е била причината вчера да не е успял да удържи колата и да се удари в мантинелата.
На специален етап 10 французина дръпна напред с 2,9 сек., а Педерсоли отново оставаше на върха. Четвърти беше Козлеков опитвайки се да стопи изоставането си от вчера, след него беше Георги Гераджиев. По този начин след 11 специални етапа водеше Лука Педерсоли с 56,5 сек. пред Симон Жан-Жозеф. Трети беше Крум само на 22,2 сек. след французина и в следващите два етапа – качване на Белово Палатковия лагер под яз. Тополницаи спускане на Белмекен трябваше да се опита да направи всичко да стане втори. По-надолу в класирането интересна беше борбата между Георги Гераджиев и Мирослав Яндик за шестото място отдалечени само на 2,9 сек. един от друг. След отлично каране Козлеков беше постопил от пасива си и сега се намираше само на 27 сек. от двамата.
На първия етап от двата – СЕ 12 отново Жан-Жозеф беше пред Крум на 1,9 сек. Последния етап спечели французина, а Крум имаше отново някакви технически проблеми и остана на почти 50 сек. По този начин победител в третия кръг от Европейския рали шампионат – Рали “България” стана Лука Педерсоли. След него се наредиха Симон Жан-Жозеф и Крум Дончев, който за втори пореден път завършва на трето място в най-престижното автомобилно състезание у нас. Хубавото е, че през цялото време състезанието беше оспорвано. Победителя не можа да се отдели на повече от минута от втория, а борбата за второто място беше зрелищна и красива. Може би ако Крум нямаше проблемите от втория ден щеше да се бори дори и за победата!... По-надолу в класирането останаха Михал Соловов, Ясен Попов, Георги Гераджиев, Радослав Козлеков, Мирослав Яндик. Данчо Данчев в първото си участие с такъв расов автомобил – Субару Импреза записа девето място. След него се нареди Георги Танев със същия автомобил. Румен Дунев успя да завърши за пръв път в неговата кариера на рали и то доста успешно – 12-то място в генералното. Трябва да се отбележи отличното представяне на пилота от Шумен – Мартин Сурилов с Опел Астра, който в първото си Рали “България” успя да победи в гр. N3.

Крайно класиране:

1. Лука Педерсоли Пежо 306 Макси
А7
2.44:34.8
2. Симон Жан-Жозеф Рено Клио Супер 1600
А6
+ 51.2
3. Крум Дончев Пежо 306 Макси
А7
+ 2:01.5
4. Михал Соловов Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 6:41.2
5. Ясен Попов Ситроен Саксо Супер 1600
A6
+ 7:40.6
6. Георги Гераджиев Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 10:33.2
7. Радослав Козлеков Митсубиши Лансер ЕВО 8
N4
+ 10:46.4
8. Мирослав Яндик Митсубиши Лансер ЕВО 7
N4
+ 10:55.1
9. Данчо Данчев Субару Импреза
N4
+ 13:30.3
10. Георги Танев Субару Импреза
N4
+ 14:56.5

Изявленията след финала:
Симон Жан Жозеф: Ние имахме страхотен уикенд, Лука беше недостижим. Опитах се да го догоня, но той беше прекалено добър. Сигурно ще трябва да се преместя в неговия отбор за да успея да го победя, това беше шега естествено, но както сами видяхте Рено Клио си остава най – добрата кола в клас Супер 1600. Искам да потвърдя, че Клиото е лидер в Испания и Италия, ние разбира се завършихме втори след Лука, но и този резултат е задоволителен за нас. Сега ще се опитаме да догоним Лука и навигаторът му в нощния клуб и да разберем кой ще е първи и кой втори.
Крум Дончев: Здравейте на всички, какво да кажа – изключително сме щастливи, че достигнахме до финала на това трудно състезание. За нас беше много трудно през тези три дни, но мисля че късмета беше със нас, защото ние стигнахме до финала, имахме своите несгоди, но гледаме напред. Следващото състезание, на което ще участваме е Рали Стори столици и ще се готвим за него. Искам да благодаря от сърце, на хората които твърдо стоят зад нас и ни подкрепят във всяко наше начинание и се радвам, че успяхме да ги зарадваме именно тук на Рали България с това трето място. Можеше и по – добре.
Симон Жан Жозеф: Искам специално да поздравя Крум Дончев, който направи едно много добро състезание. Имаше някакви проблеми и затова ние завършихме втори. Унесох се да говоря за победителя и затова го забравих, надявам се, че няма да ми се разсърди.
След това поопитахме двамата претенденти за европейската титла за плановете им в бъдещите ралита, след като Педерсоли беше обявил, че ще сменя автомобила след Рали Ипър в Белгия.
”Аз съм сигурен само в себе си ще видим. Не се смятам за фаворит за спечелване на европейската титла. Вашето състезание е доста хубаво и отлично организирано.” – каза френския шампион, а Лука Педерсоли отговори: “Не съм сигурен дали ще сменим колата, сигурно ще е след Мадейра. Първо ще видим какво ще е представянето на Ренато Траваля и ще вземем решение. Все още не е ясно...”.
И така след тридневното Рали “България” в Боровец всичко се успокои. Състезанието протече перфектно и без никакви инциденти. Организацията беше на нужното европейско равнище. Проверяващия от страна на ФИА дори заяви, че е шокиран от нивото на ралито. Рали “България 2004” напълно оправда титлата си – кръг от Европейския рали шампионат...

В Европейския шампионат ситуацията след Рали “България 2004” е следната:
1.
Лука Педерсоли 28 т.
2. Симон Жан-Жозеф 18 т.
3. Джандоменико Басо 10 т.
4. Лешек Кузай 8 т.
5. Михал Соловов 7 т.
6. Паоло Андреучи 6 т.
6. Крум Дончев 6 т.
8. Пиеро Лонги 5 т.

Снимки от Рали "България 2004" - снимки 1, снимки 2, снимки и видео

Николай Китанов
Рали Клуб
- България

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България