Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

Рали "Траянови врата" - открито състезание, извън Българския рали шампионат

Първото издание на рали "Траянови врата" се проведе на 2 май в околностите на град Костенец. Състезанието бе открито, което означаваше, че всеки желаещ пилот притежаващ лиценс от БФАС може да участва и да тества колата си в реални условия.
Състезанието се състоеше от 4 скоростни изпитания, като те се провеждоха на 2 трасета, които са познати на пилолите и публиката, защото са включени в най - голямото ни рали - "България". Състезанието се организираше от Автомобилен Спортен Клуб "Нова генерация" и предложи добри условия за състезателите.
На старта в центъра на град Костенец застанаха 23 екипажа. Сред тях личаха имената на националния шампион за миналата година Крум Дончев, който отново разчиташе на своето вярно Peugeot 306 Maxi, което беше пребоядисъл в нови цветове. Ясен Попов също се бе записъл за участие, като той щеше да разчита на наетото от Еркан Казас Citroen Saxo Super 1600. Георги Танев също разчиташе на бегачка рентвана от турчина - Subaru Impreza WRX, като младия пилот на GT Racing щеше да участва в група Н. Той имаше и нов навигатор - Румен Манолов. Друг претендент за призовите места беше Георги Янакиев - младши, който щеше да пилотира тренировъчното си Citroen Saxo. Ники Златков също се бе приготвил за старта с бившата Astra на Данчо Данчев. Участникът ни в PC WRC Георги Гераждиев - младши също бе линия за старта със своят Lancer Evo 7.
Още от самото начало Крум Дончев наложи страхотно темпо, като никой от останалите пилоти не можеше да се доближи до националния шампион. В първата отсечка се случиха и някои непредвидини обстоятелства - само няколко завоя след старта на отсечката отпадна един от фаворитите - Ясен Попов. Той е станал жертва на неравности на пътя, които са изхвърлили неговото Saxo Super 1600 от пътя и той не е успял да го удържи. Екипажа и автомобилът са добре. Няколко километра след това Ники Златков е имал проблеми с автомобила си, като те са го принудили да спре участието си в състезанието. В група Н борбата се водеше основно между Георги Танев със Subaru и Георги Гераджиев - младши с Mitsubishi Lancer Evo 7. В началните етапи Гераждиев имаше предимство заради по - големия си опит и напълно нормално водеше колоната в тази група. Трети вървеше пловдивчанинът Христо Стоилов със Subaru Impreza.
В клас А6 нещата също бяхо доста напечени - след отпадането на основният фаворит за победата Ясен Попов, основната битка се разрази между Турал Метков с Fiat Palio и Георги Янакиев - младши.
На тази отсечка отпаднаха още Николай Ганчев ( Renault Magane) и Мирослав Маринов с Lada Samara.
Много проблеми имаше и шампионът за миналата година в Н3 Георги Гвоздейков. Той получи проблеми в скоростната кутия още в началото на състезанието и се наложи да кара цялата втора отсечка на трета предавка. След това пък в третата дефектира и електрониката му, и се наложи пилотът на Евроком да спре участието си. Проблеми имаше и друг пилот на Пежо 306 - Георги Цветков, който също имаше ядове с скоростната кутия.В борбата за лидерството Крум Дончев продължаваше да мачка съперниците си и водеше с огромна преднина пред Георги Гераджиев и Георги Танев. В крайна сметка обаче състезанието се реши в последната отсечка, където лидерите бяха затрупани от проблеми. Крум спука предна дясна гума на около три километра преди финала. Вследствие на това той не успя да спре навреме за един завой и излетя в канавката. Ето какво сподели младият ни пилот за инцидента: "За съжаление наблизо нямаше зрители, които да ни помогнат да извадим колата на пътя и останахме там.Иначе на колата нищо й няма и след основен преглед ще сме готови за рали Интерспийд."
След като керванът остана без своя лидер, борбата за неговото място се разрази между Гераджиев и Танев. Пилотът на Булгартабак имаше комфортна преднина пред младия си колега от GT Racing. В последната отсечка обаче нещастието споходи Гераджиев - колата му започна да работи на 3 цилиндъра и така той изостана на повече от 45 секунди от победителя в отсечката Танев. Така участникът ни в световния шампионат сдаде първата позиция. Това е първа победа за Танев, който максимално се възползва от проблемите на лидерите. Трети остана другият пилот, който караше Subaru Impreza Христо Стоилов.
В клас А6 най -щастлив се оказа Турал Метков, който успя да се пребори с Георги Янакиев и триумфира на първата позиция. Трети остана Илия Вълчев с Lada Samara. В Н3 най - добре се представи Георги Белчев с Renault Clio. В клас Н2 отнова на върха бе Емил Денев, който умело се справи с конкуренцията и заслужено триумфира в първото състезание за сезона.
Ето какво каза щастливият победител в състезанието Георги Танев: "За нас това състезание бе сериозна тренировка. Трябва да свикваме с колата. Това Subaru е под наем от Казас, а за Белград трябва да дойде и нашата кола - Subaru Impreza WRX от Prodrive. Карахме си нашето състезание, а по - късно разбрах, че Гераджиев е имал проблеми. Сезонът ще е много интересен, тъй като в конкуренцията в група Н ще е много силна - добре подготвени автомобили и много добри пилоти. Така че ще трябва да наваксваме бързо."

Крайно класиране в първото издание на рали "Траянови врата" 2004:

1. Tanev - Manolov - Subaru Impreza
2. Geradjiev - Popov - Mitsubishi Lancer Еvo 7 +27.7
3. Stoilov - Delev - Subadu Impreza + 4:27.3
4. Metkov - Popova - Fiat Palio + 4:45.3
5. Qnakiev - Ignatov - Citroen Saxo +5:00.5
6. Panteleev - Panaiotov - Seat Ibiza +6:28.9
7. Denev - Bonev - Opel Corsa +6:57.0
8. Stoichev - Dimitrov - Opel Corsa +7:35.5
9. Belchev - Nikolov - Renault Clio +9:17.4
10. Valchev - Valchev - Vaz 21083 +10:08.0
11. Mehanjiiski - Dimitrov - Vaz 2108 +15:46.4
12. Ivanchev - Todorov - Lada Samara +16:42.3

Снимки от Рали "Траянови врата"

Владимир Гатев
Rally- Club Bulgaria


 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България