Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

Преди старта на Рали "Интерспийд" и Българския рали шампионат

 

Стартът на българският рали шампионат за втора поредна година ще бъде даден извън пределите на страната. Десетото юбилейно рали "Интерспийд" отново е избрано за първи кръг в програмата на родната ни федерация. Тазгодишното ни първество обещава да е едно от най - оспорваните в последните десет години. За това спомагат и промените в правилата, които забраниха използването на автомобили от класа WRC и А8 в европейския и нашия шампионат. Това даде нужният импулс на състезателите и техните клубове, които видяха положителната промяна и закупиха нови автомобили най - вече в група Н. Тази група обещава да е и най - интересната в целия керван, като тук са се събрали едни от най - добрите пилоти на България - Димитър Илиев, Георги Гераджиев - младши, Иван Маринов, Георги Танев и т.н.
В клас А6 нещата също са доста непредвидими. Челното класиране в отделните кръгове, а пък и в генералното подреждане ще си оспорват Данчо Данчев, Ясен Попов и Георги Янакиев - младши, като и тримата ще разчитат на автомобили, които са подготвени от турският ас Еркан Казас.
Тазгодишното десето юбилейно издание на рали "Интерспийд" предлага на екипажите доста промени в сравнение с миналата година. Трасето на състезанието отново е коренно реорганизирано и през този сезон то е в сръбската столица Белград. Недоумение буди изборът на организаторите за скоростните отсечки. Те са само две, като се карат по 12 пъти! Това ще спести доста от блясъка на състезанието, но все пак домакините сигурно имат някакви съображения за това свое решение. Друга новост, която не се хареса на повечето пилоти е таксата от 1000 евро за участие в първия кръг от първеството. Все пак това е състезание с коефициент 5 и толкова висока такса е неприемлива. Въпреки всички тези отрицателни черти в новото рали "Интерспийд", броят на българските екипажи, които ще застанат на старта в Белград е доста впечатляващ - 22. Прави впечатление завръщането на най - добрият пилот на България през последните три - четири сезона Димитър Илиев. Той заедно със своя навигатор Янаки Янакиев ще разчитат на новия си автомобил Mitsubishi Lancer Evo 7. Двамата направиха тестове в района на Пещера и заявиха, че са много доволни от поведението и стабилността на автомобилът си. Пилотът на Боила ще е един от най - сериозните фаворити за спечелването на титлата в група Н, а защо не и в генералното при добро стечение на обстоятелствата.
Ясен Попов също се е приготвил сериозно за новия сезон. Той успя да убеди в своите качества новите си спонсори от OMV още през миналия сезон. Тогава той се представи отлично на рали България и завоюва второто място на почетната стълбичка. Заради организационни неуредици той не успя да завърши миналия сезон, но за този може да очакваме прекрасно представяне и от него. Ясен и Дилян ще разчитат за това състезание на наетото от Еркан Citroen Saxo Super 1600. Двамата имаха възможността да го пробват в реални условия в първото рали за годината "Траянови врата". Малшансът обаче ги изхвърли рано рано от състезанието. За останалите кръгове от първеството се предполага, че Ясен ще заложи на новия модел на Шевроните C2.
Прави впечатление и изключителната организация в клуба на Георги Танев. Младият пилот на GT Racing ще се бори рамо до рамо с най - добрите в група Н. Той обаче ще разчита на две изключително силни оръжия - перфектно подготвеното в Prodrive Subaru Impreza STi WRX и на опитния си навигатор Румен Манолов. Танев спечели първото рали за годината "Траянови врата" и този факт допълнително ще му вдъхне сили и увереност.
Основен фаворит за спечелване на националната рали титла и през тази година е Крум Дончев. За него зимната пауза премина доста активно. Той закупи нов двигател и пребоядиса своето Peugeot 306 Maxi. Също така се лиши от услугите на своя навигатор Румен Манолов, който премина в лагера на Танев. Това не бе проблем за шампиона и той се довери на своя приятел Стойко Вълчев. Двамата също участваха в "Траянови врата" и мачкаха своито съперници, докато малшансът не ги споходи и те отпаднаха в последната отсечка километри преди финала.
Друг пилот, който прави впечатление е Данчо Данчев. Данчони имаше доста финансови проблеми през миналите сезони и не успяваше да се представи добре. За тази година обаче шуменецът е приготвил добър бюджет, който ще му позволи да направи цял сезон с наетото от Казас Saxo Super 1600. Данчо също е един от основните фаворите за титлата, като неговият автомобил отстъпва съвсем малко в технически план от този на Дончев.
В другите класове също се очаква доста оспорвана борба. В клас А6 сериозно впечатление прави пилотът от Севлиево Христо Парашкевов. Той успя да смени вече остарялата Lada с доста по – добра кола – Fiat Palio, който той закупи от Стоян Апостолов. Бургазлията пък реши да се пробва в N4, като за този сезон той ще заложи на Ford Escort Cosworth. Шампионът за миналата година в планинския шампионат (А6) Цветан Илиев се е съсредоточил за тази сезон в рали шампионата. Той ще стартира със своята синя Honda Civic.
В А5 най – подготвен изглежда отборът на STS Motorsport. Пилотът на отбора Юлиян Ников има амбицията да повтори успешната за него 2003 година и отново да стъпи на най – високото място на почетната стълбичка. Ников няма да пропусне възможността да вгорчи живота и на някои пилоти от по – горните класове, защото неговото VW Polo е наистина професионално подготвено и му дава добра база за участие.
През миналата година рали “Интерспийд” достави много емоции на пилотите и публиката, която се бе събрала около скоростните отсечки. Състезанието се провеждаше в Черна гора и предложи много добри условия на екипажите. Трасето бе базирано около град Будва и впечатли пилотите със своята трудност. В по – голямата си част, то бе обградено със каменни зидове, а около пътя имаше доста камъни, които можеха да изненадат всеки пилот, който допуснеше грешка.
Състезанието започваше със супер специален етап, който успешно забавляваше публиката в крайморския град. Най – добро време в него даде пилотът на Mitsubishi Lancer Evo 7 Тибор Дорнай. Реалната борба обаче започваше на следващия ден. Крум Дончев успя да натрупа сериозна преднина пред своя най – голям конкурент за първото място в генералното класиране Андрей Йереб със Seat Ibiza Kit Car Evo 2. Крум успя да спечели четири етапни победи. Малшансът обаче го споходи в последната отсечка за деня, когато той спука гума. Така той остана на втората позиция след първия ден на 0,8 десети от Йереб.
За другите българи първия ден бе горе – долу успешен. Правеше впечатление добрата езда на Георги Гвоздейков, който успяваше да се крепи на малка разлика след Христо Стоилов, който заемаше втората позиция от нашите представители. На третата скоростна отсечка отпадна Георги Янакиев – младши, който за първи път караше наетото от Еркан Казас Saxo Kit Car. За негово съжаление обаче не издържа съединителят в автомобилът му и той трябваше да приключи участието си. Васил Николов също имаше много проблеми – той спука три гуми на скоростно изпитание номер 4 и бе принуден да се оттегли.
Последния ден от състезанието се очакваше с огромен интерес, защото разликата между първия и втория в класирането бе само осем десети. Крум започна с бясно темпо и успя да излезе начело. В края на деня той получи хидравлични проблеми и не успя да удържи атаката на Йереб. Така Крум успя да стигне до второто място в генералното класиране в състезанието. Иначе сред българите той съвсем очаквано завърши на първо място и поведе в националния шампионат. Втори се нареди Христо Стоилов, който имаше огромния късмет неговият основен конкурент Георги Гвоздейков да спука гума. В А5 Юлиян Ников от STS бе неудържим за своите съперници и се поздрави със заслужена победа. Правеше впечатление добрата езда на екипажа и страхотно подготвения автомобил, факти които показваха, че в този отбор се работи наистина професионално и отговорно.
И така в края на тази седмица ни очаква старта на родния рали шампионат за 2004 година. Силите в отделните класове са много изравнени и съвсем спокойно можем да очакваме една наистина страховита битка за всяка стотна от секундата. Нека пожелаем успех на всички наши екипажи и на добър час.
Очаквайте и пълен обзор на всичко най – интересно от десетото юбилейно рали “Интерспийд” на странацата на Рали Клуб България.

Владимир Гатев
Rally- Club Bulgaria

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България