Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

10 -то рали "Интерспийд" - първи кръг от Националния рали шампионат за 2004 година

 

Никакъв късмет за българските пилоти! Това е едиственото заключение, което можем да си направим след завършилото преди броени дни рали "Интерспийд". Българските екипажи бяха затрупани от проблеми, които ги лишиха от шанса да се борят за победата в юбилиейното десето издание на ралито.

За втора поредна година организаторите на състезанието в лицето на Interspeed Racing Team решиха да преместят трасето на състезанието. Този път те решиха щаба на ралито да се намира в сръбската столица Белград. Трасето на десетото издание на Интерспийд се състоеше от две скоростни отсечки, които се караха безброй пъти. Организаторите бяха сложили и такса за участие в състезанието - 1000 евро. Това според мен е доста неприемливо, защото ралито е далеч от най - престижните надпревари в Стария континент и е просто необяснимо защо хората от Интерспийд са решили допълнително да затрудняват и без това безпаричните екипажи от България.
Старта на състезанието бе даден на 22 Май. Първата кола, която потегли по трасето бе тази на Андрей Йереб. Сръбският пилот се бореше за втора поредна победа в ралито. Той бе и основният фаворит, защото познаваше много добре отсечките около Белград, а и автомобилът му Subaru Impreza STi WRX е една от най - добре подготвените в колоната. Андрей имаше доста късмет в началото на състезанието. Той успя да кара суха първа отсечка, защото веднага след неговото завършване заваля дъжд, който затрудни максимално останалите състезатели. Втори в отсечката се нареди Димитър Илиев, който изостана от Йереб на 4,6 секунди, а трето време даде младия пилот на GT Racing Георги Танев, който за първи път подкарваше своето ново Subaru Impreza Sti WRX. Националния шампион Крум Дончев имаше противоречиво представяне – четвърто място на 24,6 секунди от лидера. Това до някъде може да се обясни с мократа настилка, където автомобилите от група N4 имат предиство заради задвижването на четирите колела. Пилотите, които караха Citroen Saxo Super 1600 също имаха проблеми заради мокрото трасе и изостанаха – Ясен Попов (седми на 37,2 секунди), Георги Янакиев – младши (десети на 47,5 секунди) и Данчо Данчев (двадесет и трети на 1,18 минути). Тази отсечка взе и своите жертви – българските екипажи Георги Гвоздейков/Васко Христов и Васил Николов/Олег Стоилов не можаха да я завършат. Докато Васил Николов имаше технически проблеми, то отпадането на Гвоздейков си е негова грешка. След дълга права с превал Георги не успява да спре за идващия завой, удря се в мантинелата и в крайна сметка попада в канавка, от която не може да излезе.
Второто скоростно изпитание също бе безмилостно за българските пилоти. Крум Дончев и Георги Танев имаха сериозни проблеми и не можаха да завършат. Крум се удари в бордюр след като опита да отсече един завой и спука своята гума. Той реши да я смени в отсечката и бе задминат от Танев. Жоро подкара силно още в началото и това му изигра лоша шега. След скок той не успява да увладее автомобила си и се блъска в каменен зид. Пилотът и навигаторът са добре, но автомобилът е сериозно смачкан и веднага е изпратен в Prodrive за поправка. След като сменя гумата Крум също подкарва със зверско темпо, за да компенсира разликата, но става жертва на същия скок и се озовава в същия зид както Танев. Състоянието на колата на Крум обаче е доста по – добро.
На тази отсечка най – добро време даде отново Йереб, като той остави зад себе си Иван Маринов на 4,8 секунди, Ясен Попов на 11,6 секунди и Димитър Илиев на 13,3 секунди. Така във временното класиране след скоростно изпитание номер две на третата позиция излезе Иван Маринов на 30, 9 секунди от лидера Йереб.
В следващите скоростни изпитания Йереб успя да се откъсне от своите български преследвачи и си осигури спокойни отсечки до края на първия ден. Борбата в състезанието се разрази за второто място, за което спориха двама от най – добрите пилоти в България – Иван Маринов и Димитър Илиев. След първите две отсечки Митко имаше аванс от 13 секунди. В следващата обаче Маринов сложи на Илиев 18,1 и така успя да го прескочи, като във временното класиране разликата между тях стана 5,1 в полза на сливналията.
Пилотът на Boyla Automotor Sport не се отказа и спечели второто преминаване на “Авала” и успя да съкрати изоставането си на 1,9 секунди. Двамата постоянно си разменяха позициите в етапите, като в крайна сметка след осмото скоростно изпитание “Авала” 4 Митко излеза на второта позиция със аванс от 2,2 секунди. Разликата между него и лидера Йереб бе скочила на 40,3 секунди. Радостта на най – добрия български пилот в последните години бе твърде кратка. На следващата отсечка, той бе сполетян от нещо, което е недопустимо в състезание с европейски коефициент. Преди преминаването на Илиев, публиката реши, че той е прекалено опасен съперник за техния сънародник Йереб и постави в един от завоите голям камък. Естествено той не бе отбелязън в записките на Митко и последва удар, който строши джантата на две и потроши окачването на Мitsubishi-то. Илиев успя все пак да завърши отсечката, но на контролния пукт преди десето изпитание той се отказа. Така втори излезе Иван Маринов, а трети Георги Гераджиев с Mitsubishi Lancer Evo 7.
В А6 нещата се развиваха според очакванията на повечето от специалистите – Ясен Попов излезе начело от самото начало и трупаше убедителна преднина пред Георги Янакиев – младши и Данчо Данчев, който учудващо за всички зрители изоставаше прекалено много. Това можем да си обясним с малкия опит, който има Данчо с автомобили, които са с предно задвижване. Все пак, той успя да се предвижи напред в края на деня и максимално успя да се възползва от отпадането на Янакиев, който прекрати участието си в отсечка номер 7 след проблем с двигателя. В края на деня Ясен се изкачи до четвъртото място в генералното класиране и се укрепи на върха в класа с преднина от 4:08,4 минути пред пилота на Ал и Ко. Трети вървеше отново българин – Турал Метков с Fiat Palio, като неговото изоставане бе също доста голямо – 6:37,6 минути.
След като отпадна Митко Илиев бе така добър да поясни защо не е могъл да се бори с лидера Йереб. Той разказа, че е избрал по твърдо окачване, което му е пречило в едната от отсечките, защото е имало много бабуни. Също така влияние е оказало и променливото време, което не му е позволило да избере правилните гуми за отсечките. Митко заяви, че ще пропусне започващото в края на седмицата 61-во издание на “Райд Полски”, защото не може да ремонтира автомобила си за толкова кратко време.
Класиране след първия ден на рали “Интерспийд” 2004:
1. Андрей ЙЕРЕБ – Subaru IMPREZA STI WRX N4 1:05:08,7ч.
2. Иван МАРИНОВ – Мitsubishi LANCER EVO 6 N4 + 01:04,2м.
3. Георги ГЕРАДЖИЕВ – Mitsubishi LANCER EVO 7 N4 + 01:51,2
4. Ясен ПОПОВ – Citroen SAXO SUPER 1600 A6 + 02:59,4
5. Драган ШИМИЧ – Мitsubishi LANCER EVO 6 N4 + 05:30,7
6. Николай ЗЛАТКОВ – Оpel ASTRA GSI A7 + 05:49,9
7. Чедомир БЪРКИЧ – Mitsubishi LANCER EVO 7 N4 + 05:51,7
8. Владан ПЕТРОВИЧ – Citroen XSARA VTS N3 + 06:18,7
9. Данчо Данчев – Citroen SAXO KIT CAR A6 + 07:07,8
10.Сърджан ВИШНИЧ – Peugeot 106 RALLY N1 + 07:54,8

Втория ден на десетото юбилейно рали “Интерспийд” бе пълно копие на предния. Андрей Йереб нямаше никакви проблеми по пътя към втората поредна победа тук и увеличаваше постоянно разликата от своите български конкуренти. А те имаха доста проблеми подобно на първия състезателен ден. Иван Маринов се опитваше да поддържа темпото на лидера и успяваше до предпоследната отсечка, където изпусна контролът над автомобила, излетя от пътя и удари две три дървета, но все пак продължи и завърши на втората позиция. Ясен Попов, който се движеше на трета позиция и първа в клас А6 получи повреда в съединителят си, закъсня с над 24 за часовата контрола на СС 19 и бе изключен от състезанието. Другият пилот на Citroen Saxo Данчо Данчев приключи участието си в ралито още в първата отсечка за деня, когато изпусна контрол върху автомобилът си и се озова извън трасето. Това сложи край на амбицията му да се доближи до лидерите и така шуменецът също остана без точки.
Едиственият български пилот, който нямаше проблеми със своя автомобил и успя да стигне финала доволен бе Ники Златков. През цялото състезание той поддържаше равномерно темпо, възползваше се от грешките на лидерите и в края на първия ден бе на шестата позиция. През втората половина от състезанието прогресът му продължи и той финишира на четвъртата позиция. Така той поведи и в клас А7, защото основния фаворит в него Крум Дончев отпадна още в началото на състезанието.
В А6 на първата позиция след като отпаднаха всички фаворити се нареди Турал Метков със Fiat Palio, втори бе Михаил Ангелов с VAZ.
Следващия кръг от националния ни шампионат е в средата на месец Юни – 35-тото издание на най – престижното българско автомобилно състезание рали “България”. В края на тази седмица е и вторият кръг от Европейският рали шампионат – рали “Райд Полски”, където участие ще вземе и българският екипаж Крум Дончев/Стойко Вълчев със наетото от Auto Sport Italia Peugeot 306 Maxi. Очаквайте подробни репортажи и от двете състезания.

СНИМКИ ОТ ИНТЕРСПИЙД 2004

Владимир Гатев
Rally- Club Bulgaria

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България