Георги
Гераджиев за Рали "Швеция"
Здравейте
Рали
Швеция започна!
На шейкдауна застанахме първи на старта с надеждата да направим колкото
се може повече минавания по трасето. На същото трасе по-рано бяха карали
WRC пилотите и тези с по-горен приоритет. Всичко беше изровено и нямаше
сняг. Само киша и кал.
Първото минаване направихме набързо записки и от второто започнахме
да караме. Трасето беше с дължина от точно 4 км. Направихме следните
последоветелни времена:
3:34, 3:26, 3:22, 3:21, 3:20
Първо
време в група Н даде Екстрьом с 3:07. А от серийните автомобили Сингх
с 3:14.
Първия ден започна
спокойно в Специален Етап 1, която е новата остечка и не съм карал миналата
година. Тя е почти изцяло на лед и имаше много дълги прави след началната
тясна част... към края скоростта е около 190 км/ч (това е и махималната
скорост на нашето Ево 7).
Караме с употребявани
гуми Мишлен заради недостига на средства. Имахме два модела – един за
лед и един за сняг. Карахме със шарка за лед. Колата беше ОК. Записките
също.
На
втора отсечка имаше повече сняг отколкото лед и гумите не държаха така
добре. Колата се пързаляше повече съотвентно времето ни не беше добро.
След първите отсечки
отидохме на най-дългата отсечка СЕ3 – 52,570 км. Колата се държа добре
защото имаше лед и беше добре настроена. Атакувахме колкото можем.
За наше съжаление
на следващото минаване на същата отсечка механиците от Швеция които
ни помагат, ни промениха предницата и ни сложиха зимни гуми за сняг.
Понеже не ни достигат гумите, а имахме 8 за сняг и 12 за лед. А 4 броя
от тези за лед свършиха на шейкдауна и на тестовете преди състезанието.
Така се наложи да видим как се държи колата с модела за сняг. Затова
и промениха предницата, защото борда на този модел е по-мек.
Розулататът
беше ужасен. Осечката беше по-изровена от преди и единствените които
се пуснаха с гуми за сняг бяхме ние. Но както преди нямахме избор –
трябваше да комбинираме гумите за да ни стигнат.
Отсечката се гараше
на сумрак и сложихме и допълнителните фарове. Това още повече ни затрудни
защото наистина скоростта е умопомрачаваща. Има пасажи от по 2-3 км
където не трябва да се връща газта... а си на 5-та скорост.
Втория
ден беше още по-труден. Ето какво ни се случи:
СЕ6 – Карахме добре. Но трасето беше повече за гуми за сняг отколкото
за лед. Колата пързаляше много.
СЕ7
– Тук нещата повече паснаха за гумите ни. Колата и записките бяха ОК.
СЕ8 – Фатална осечка за нас... Към края колата започна да занася много
и да върви накриво... карахме така около 6-8 километра до финала. Оказа
се спукана задна дясна гума... Беше се цепнала от вътрешния край. На
никого не можехме да се сърдим – все пак ставаше дума за гуми втора
употреба.
СЕ9 – Опитахме се да караме още по-бързо и си мислехме че времето ще
е добро, но се оказа че бием единствено Волак.
СЕ10 – Второто минаване на Малта беше по-добро. Равно време с Де Доминичис,
който е трета кола на Ралиарт Италия след Сола и Гали.
СЕ11
– За съжаление отново на карък... по средата на отсечката се размести
лоста на скоростите и можех да включвам само 3та и 5та предавка. 2-ра
и 4-та бяха изместили много надолу и нямаше как да влезнат. Така отново
загубихме ценно време в борбата да задържим Тривинио и да догоним Фомбона,
Волак и Роман.
СЕ12 – Наой-трудната отсечка в Рали “Швеция”. Нова за нас. Кара се само
на фарове. В началото много бърза, после тясна и коварна, след това
скокове и превали и към края се лети със 150-160 км/ч. Тук се получи
малък проблем защото карахме точно в сумрака и фаровете започнаха да
работят едва към края. Колата не ускоряваше както в началото на деня
защото после се оказа, че въздушния филтър се е обледенил и е блокирал
притока на въздух.
СЕ13
– За малко да се ударим. Изгубихме около 2-3 сек.
Утре ще е още по-трудно
защото искаме да минем пред Тривино, а това няма да мине без бой. Ще
даваме газ колокото можем. Наистина рали Швеция е много трудно състезание,
заради бързината си и коловозите по пътя който правят колата неуправляема.
Третият
ден на рали Швеция се очертаваше да бъде ден за наваксване на загубеното
време през 2-рия етап. Предстояха 6 отсечки, като всяка от тях криеше
изненади заради падналия през нощта сняг. Първата отсечка “Sagen1” я
бяхме карали предишната година и започнахме деня с много добро темпо.
За разлика от предните 2 дни
вече карахме с гуми модел за сняг, но въпреки това беше по-хлъзгаво
отколкото на леда. Така като финиширахме на отсечката разбрахме, че
сме победили Тривиньо-Барабес (Мек-Исп) с повече от 30 секунди, което
ни придвиди с една позиция напред. След това отидохме на “Ramen1”, където
отново бяхме бързи, но разбрахме, че вече беше късно да догонваме Волак,
Роман и Фомбона. Последва късата “Hara1”, на която отново се представихме
добре. Така отидохме в Сервизен парк. Всичко изглеждаше нормално с колата.
Оставихме същите гуми и продължихме към последните 3 отсечки (същите
от сутринта). На първите 2, всичко мина добре,(на Ramen 2 последоветелно
изхвърчаха Чави Понс, Карамджит Синг и Себастиян Волак – в края на състезанието
скоростта увлича
и умората си каза думата) но още от 2-рия ден имахме чувството, че колата
умалява и върви все по-бавно и така на прехода към последната отсечка,
разбрахме че проблема се е усилил, защото колата започна да прекъсва.
Спряхме малко преди старта на отсечката, отворихме предния капак и се
опитахме да установим нещо, но не можехме да разберем откъде идва проблема.
Все пак това не ни попречи да стартираме. Тръгнахме и в началото колата
не искаше да върви и карах предимно на 2-ра и 3-та скорост. Към средата
на отсечката нещата се пооправиха и подкарахме по-бързо. Като финиширахме
първо искахме да видим времето на Тривиньо, който единствен можеше да
ни надмине. Бяхме загубили само около 10 секунди и така успяхме да запазим
11-тото място! Бяхме много щастливи, но прекъсването в колата се усилваше
и се притеснявахме дали ще стигнем до сервизния парк, а оттам и до рампата........В
сервизния парк разбрахме, че проблема идва от диференциала, защото като
вдигнахме колата, за да изпробваме трансмисията – предно ляво колело
не се въртеше. Нямаше какво повече да се направи за 20 минутен сервизен
парк и така тръгнахме за Карлщад. Цели 100 километра карахме с повишено
внимание, но в крайна сметка стигнахме до рампата и финиширахме.
Искам
да благодаря на механиците ни: Георги Великов, Спасимир Кабасанов и
Гаро Багдасарян за трудът, които хвърлят в подготовката на колата.
На баща си, за това че успя да организира отборът за това трудно състезание.
На навигатора ми Никола Попов – за това че заедно с механиците подготви
отлично колата и беше перфектен по-време на тренировките и състезанието.