Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

Интервю с Малкълм Уилсън

Въпреки, че ВР Форд Абу Даби,  загубиха титлите при констурорите и пилотите от Ситроен и Льоб, шефа на отбора Млкълм Уилсън и оптимистично насторен за новия сезон, който започва по-късно този месец в Ирландия.

Въпрос:
 Малкълм, преди да погледнем към новия сезон, да направим кратък обзор на 2008-ма. Какво е мението ти за начина по-който протече изминалия сезон?

МУ:
 Мисля, че беше повече от очакванията ни. Не очаквахме, че в посления кръг ще имаме възможност да се борим за титлата, което показва, какво прекрасна работа свършиха нашите момчета. Имаше няколко стахотни момента, като например първото място на Яри-Мати в Швеция, което беше и неговата първа победа в СРШ, с което стана най-малдия пилот печелил кръг от СРШ. Другото хубаво нещо беше, че Мико успя да постави друг рекорд, като стана единствения пилот успял да спечели точки във всички кръгове от шампионата.
 Има доста позитиви, които можем да извлечем от изминалия сезон и да ги пренесем в новият, защото потенциала в нашите момчета е очевиден и с опита , който те натрупаха се чувстват по-уверени, а от там ние като отбор сме уверени, че можем да се борим и за двет титли през сезон 2009.

В:
 Колко голямо бе предизвикателството пред двамата млади пилоти да продължат работата, започната от Маркус преди оттеглянето му?

МУ:
 Никога не съм се съмнявал във възможностите на Мико, но той просто надмина очаванията ми с неговите способности. Яри имаше проблеми в средата на сезона, август и септември, но се завърна силно в края на сезона и беше близко до Мико в Япония и за губи в последните етапи на Рали Великобритания. Въпреки, че при него се появи този слаб момент, се завърна силно и ще влезе в новия сезон с увереност, а ние точно от това имаме нужда за да се опитаме да спечелим шампионата.

В:
Колко важно ще се окаже за сезон 2009, редиците на отбора да не бъдат променяни?

МУ:
Труден въпрос! От гледна точка на отбора, е лесно да се отговори. Що се отнася до тестовете, получаваш постоянна обратна връзка и инженерите знаят , от какво се нуждаят пилотите, така че не може да се подценява връзката, която пилоти, инженери и мениджмънта на отбора са изградили. Изучаваш силните и слабите страни. Със сирурност аз съм човек, който е твърдо за идеята за запазване на едни и същи пилоти, което за нас ще е голям плюс.

В:
Основните заглавия за 2009-та вече са написани с оттеглянето на Субару и Сузуки от СРШ. От каква важност ще се окаже загубата на тези два отбора за СРШ?

МУ:
На никой не му е приятно да види двата японски отбора да се оттеглят от спорта. Още не знаме как ще се развият нещата - Крис ще кара, а за Петер още нищо не се знае. Субрау не са печелели от три и половина години, което е тъжно. Щеше да е много добре за всички ако Петер и Крис се появят с конкурентни коли. Това щеше да направи задачата ни да печелим ралита много по трудна, а и зрителите няма да сртадат. Но както и да е, ясно е, че двата японски производителя няма да участват, но да се надяваме, че пилотите ще са на "сцената" борейки се за победа. Така за зрителите ще е много по-вълнуващо.

В:
Ситроен обяви своя М2 отбор, вие ще продулжите с програмата на Стобрат за още една година. От някои от пилотите получихме информация неофициално, но какво е положението с програмата на М2 отбора?

МУ:
В момента я премисляме . Както знаете се намираме в много трудни времена, но за сега мога да кажа, че сина ми Матю ще вземе участие във всичките дванадесет ралита, както и Хенинг Солберг. Урмо Аава е записан за осем ралита.

В:
Има ли вероятност да видим Джиджи Гали и Франсуа Дювал в отбора, след като свършиха добра работа миналата година?

МУ:
Да, за това казах, че още премисляме нещата и търсим възможности. Ще се опитаме да съберем възможно най-силния отбор за Стобарт, но както ви е известно всичко се опира на икономически основи, така че се надяваме икономиката да се стабилизира, така както и пропадна!

В:
Големи промени навлизат в СРШ през 2010, когато ще видим колите С2000. Поставяли това пред вас  предизвикателство, да се опитате да не похарчите огромна сума праи в развитието на коли, които преключват участието си в шампионата.

МУ:
Дискусиите по този върос все още текът с ФИА и ние работим в тясно сътрудничесво с тях, за да се опитаме да намерим начини да редуцираме разходите. Идеята е да внедрим тази формула за 2010, но тази година ще ползваме Фокус-а, догодина също ще могат да се ВРЦ колите, така че това решение ще влезе с пълна сила чак през 2011. Когато веднъж правилата се уточнят, тогава и ние ще потърсим най-добрия вариант за Форд.

В:
Както знаем някои производители вече имат коли С2000, които използват в шампионати като ИРШ, мислите ли, че ако се премине на коли С2000 в СРШ 2009 ще бъде преходната година?

МУ:
Мисля, че преходната година ще бъде 2010. Не се знае дали тези производители ще се появят с "новите" ВРЦ коли, както разбрахме , ще трябва имат кит за турбо компресор и хидравлична смяна на предавките, така че дали тези производители ще предприемат такъв ход, остава само да чакаме и да видим. Едно е сигурно, че пред производителите, които имат коли С2000, се отваря прекрасна възможност за участие в Световния Рали Шампионат.

                                                                                                                                              
 Източник: www.crash.net

Павлин Калчев
Рали Клуб - България

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България