Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

9-то Рали "Интерспиийд" - Сърбия, първи кръг от българския шампионат и кръг от Европейския рали шампионат с коеф. 5

30 - 31 май 2003 година

Стартът на сезона бе даден извън пределите на България. Първият кръг от шампионата бе 9-тото издание на рали “Интерспийд”. За тази година организаторите бяха направили сериозни промени в маршрута на състезанието, като щабът му бе разположен в живописният град Будва. Скоростните отсечки бяха 16, като те се отличаваха с много прашната, неравна и камениста настилка, по която се преминаваше. Освен това, пътят бе обграден с каменни зидове, които можеха да пратят амбициите на всеки пилот, на вятъра. Около специалните етапи имаше и много камъни, които допълнително можеха да затруднят екипажите. Дължината на скоростните изпитания бе 194,590 километра, а общата дистанция, която трябваше да изминат пилотите бе 470,630 километра.
На старта в Будва застанаха 38 екипажа от 7 страни. Фаворитите за първото място бяха трима – словенецът Андрей Йереб със Сеат Ибиза Ево 2 Кит Кар, чехът Мартин Княжъл със Шкода Октавия и българинът, и главен претендент за националната титла Крум Дончев. От българите стартовата естекада преминаха 11 екипажа, като сред тях личаха имената на националният рали шампион за миналата година Тихомир Златков, каращият Ситроен Саксо Кит Кар Георги Янакиев – младши, пилотът на Евроком Рали Тийм Георги Гвоздейков и пловдивчанинът Христо Стоилов, който разчиташе на Форд Ескорт Косъурт от група Н.
Стартът на състезанието бе даден на 30 Май със супер специалният етап, който организаторите в лицето на Интерспийд Рейсинг бяха решили да включат. В тази супер специална отсечка първи завърши унгарецът Тибор Дорнай с автомобил Митсубиши Лансер Ево 7 в група А8. Неговото време е 1:42,0 минути, след него се наредиха представителят на домакините Горан Асанович със същия автомобил и нашият Крум Дончев с Пежо 306 Макси. Те са съответно на 1,4 и 1,6 секунди от победителя. Пилотът на Автотрасторт и национален шампион на страната за миналата година Тихомир Златков, въобще не можа да стартира в състезанието. Електрониката на неговия Форд Ескорт Косуърт получи повреда, вследствие, на която автомобилът не можа да запали и по този начин Златков остана без възможност да се състезава в първият кръг за 2003 година.
Реалната борба започваше на следващият ден, със скоростна отсечка номер 2 “Будва – Ластва” 1, която бе с дължина 4 километра. Крум Дончев започна във вихрено темпо и успя да натрупа добра преднина пред основният си конкурент за първото място Андрей Йереб. Крум успя да постигне най - добри времена в скоростни изпитания 3, 4, 6 и 9. В останалите отсечки пилотът на Автотранспорт постигаше времена близки до тези на лидерите, факт който му отреждаше първото място във временното генерално класиране.
И когато всички мислеха, че Крум ще завърши денят на заслуженото 1-во място той стана жертва на острите камъни по трасето на СС 10, спука гума и загуби своята преднина. На първо място след втория състезателен ден завърши Андрей Йереб на 0.8 секунди пред Дончев.
Но не само Крум си изпати от неравното трасе и острите камъни. Още на втория специален етап “Будва – Ластва” 1 отпадна един от фаворитите Мартин Княжъл с Шкода Октавия, след като загуби контрол на своя автомобил при един скок и така се прости с надеждите си за добро класиране в рали Интерспийд 2003. На трета скоростна отсечка отпадна Георги Янакиев – младши, поради технически проблем. Скъса се съединителя на неговия Ситроен Саксо Кит Кар и прати младият състезател сред публиката. Васил Николов също отпадна, след като спука 3 гуми на СС 4 “Росе” 1.
Така след изминаване на 10 скорости отсечки водеше словенецът Андрей Йереб със Сеат Ибица Кит Кар Ево 2, на нищожните 0.8 секунди след него е българският екипаж Крум Дончев/Румен Манолов с Пежо 306 Макси. На трето място бе Неджат Авчи от Турция с Фиат Палио С1600.
От българските представители на второ място се движат Христо Стоилов и Румен Делев с Форд Ескорт Косуърт от група Н, а трети е екипажа на Евроком Рали Тийм Георги Гвоздейков и Васко Христов с Пежо 306 също от група Н, те са на 13 секунди от пловдивския тандем.
През третия ден на рали Интерспийд 2003, се очертаваше интересна борба между лидера Андрей Йереб и Крум Дончев, който изоставаше от словенецът на само 0.8 стотни от секундата. Но явно съдбата не бе пожелала Дончев да премине първи през естекадата в Будва при награждаването. Проблеми с хидравликата на неговото Пежо 306 Макси в последните отсечки за деня, подариха победата на словенецът Йереб.
Въпреки всичко Крум завърши на второ място и на първо сред българските пилоти, така той поведе за националния рали шампионат и взема първите си важни точки за Европейския рали шампионат в опит да защити званието си на шампион на Източна Европа на рали.
На трето място в генералното класиране на рали Интерспийд 2003 завърши турският екипаж Неджат Авджъ/Озден Юлмъз с тяхното Фиат Палио С1600.
Сред българските екипажи на второ място се закотвиха пловдивчаните Христо Стоилов/Румен Делев с Форд Ескорт Косуър група Н. Те спечилаха второто място след малшанса, който сполетя представителите на Евроком Рали Тийм Георги Гвоздейков и Васко Христов, които спукаха гума.
В група Н за българският шампионат на първо място завърши Христо Стоилов, втори е Георги Гвоздейков, а трети е Емил Денев с Опел Корса.
В А6 победител е Веселин Лазаров, на второ място завърши варненецът Михаил Ангелов с ВАЗ 21074.
На 14-то място в генералното и на 1 – во в А5 завърши екипажат на СТС Моторспорт Юлиян Ников/Стефан Казаков с ФВ Поло, които демострираха прекрасна езда и не оставиха никакви шансове на другите пилоти.

<< Предишна страница

 

 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България