Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

32-ро Рали "Хеброс" - България, трети кръг от българския рали шампионат и кръг от Европейския рали шампионат с коеф. 5

26 - 27 юли 2003 година

 

Третият кръг от Националният рали шампионат за 2003 година бе 32-рото издание на рали “Хеброс”. След близо 4 годишно отсъствие на старта пред Новотел Пловдив застанаха и чужди екипажи. Техният брой не би никак малък – 12. От тях личаха имената на турските звезди Серкан Язъджъ със Форд Фокус WRC, Волкан Ашък с Фиат Пунто Супер 1600 и Неджат Авджъ с Фиат Палио Супер 1600. На старта застана и познатият ни с многобройните си участия в югославските ралита, чехът Мартин Княжъл с Шкода Октавия.
Битката за националната рали титла отново стана доста ожесточена след победата на Ясен Попов на Боровец. Той щеше да стартира и в това състезание с Шкода Октавия WRC, като се надяваше на нови 20 точки, които да го преближат до временния водач Крум Дончев. Представителят ни в JWRC също стегна куфарите за Пловдив с надеждата за добро класиране, което да го задържи на първото място във временното класиране за държавният ни рали шампионат. В група Н този път не се очакваше оспорнавана битка, защото двама от участниците в нея от рали “България” Георги Гераджиев – младши и Иван Маринов не бяха подали заявки. На всички бе ясно, че ако няма проблеми Радослав Козлеков ще отнесе всички в този клас.
В А6 турските супер звезди Волкан Ашък и Неджат Авджъ надали щяха да имат проблеми с все още прохождащият в този клас Георги Янакиев – младши, който за трето поредно състезание бе наел Ситроен Саксо от турчина Ерджан Казас.
В А5 се очакваше много интересна битка между гръцките представители, които след рали “България”, отново стартираха у нас, и бългаският екипаж на СТС Моторспорт Юлиян Ников/Стефан Казаков.
Състезанието започна малко неочаквано за пилотите. В нощта преди старта на надпреварата се изля пороен дъжд, който допълнително щеше да затрудни пилотите. Освен това на някои от отсечки бе паднала мъгла, а на други имаше доста пясък.
Въпреки всичко стартът бе даден със супер – специалният скоростен етап “Пловдив”, който се проведе по улиците на града. Първи в него завърши
пилота на Хазир Карт Рали Тийм Серкан Язъджъ. Той постигна време 1:44,9 минути и загатна за амбицията си да се бори челните места в тазгодишното издание на рали “Хеброс”. Втори бе Илия Царски, с неговия Форд Ескорт WRC. Той завърши на 0,4 секунди от Язъджъ, а трети на една секунда бе Радослав Козлеков. Четвърти завърши Ясен Попов, който изостана на 2,8 секунди. Впечатление правеше задното място на Крум Дончев, който след първото скорстно изпитание заемаше 14- тото място, с изоставане от 14,3 секунди от лидера.
Във втория специален етап “Бойково” 1, първи завърши Ясен Попов, който спря хронометрите на 5:35,6 минути. Радослав Козлеков отново записа призово класиране в специалните отсечки и завърши на 2-рото място за тази етап. Малката разлика от Попов и по – задното класиране на временния водач до този етап Язъджъ (5-то място на 15,2 секунди от Козлеков), позволи на Ради да оглави класирането след второто скоростно изпитание. Авансът му бе 0, 5 секунди пред Ясен Попов и 12,5 пред движещият се на трето място засега Илия Царски. Крум Дончев успя да се реваншира за задното си класиране в първия специален етап и завърши на трето място в СС 2, което го изкачи до четвъртото място във временното класиране на 14,5 секунди от лидера Козлеков.
Този скоростен етап се оказа последен за претендентите за призови класирания в два от класовете. Това бяха екипажите Веселен Лазаров / Златан Илиев и Георги Гвоздейков / Васко Христов. Причината за отпадането на екипажа на Евроком Рали Тийм се оказа гъстата мъгла, която се стелеше над трасето. На два километра от финала на етапа, на излизането от един обратен завой, Георги Гвоздейков не успява да овладее колата и се удря в бурдюр. Вследствие на удъра, се скъсва носача на предното дясно колело и се изважда шенкела.
В третия скоростен етап “Дедово” 1, който е с дължина 7,5 километра, Крум Дончев напомни на всички свои конкуренти за себе си. Неговото първо място в тази отсечка, показа на всички, че който не се съобразява с младата ни надежда и неговото Пежо 306 Макси, ще бъде неприятно изненадан. Дончев постигна 4:56,6 минути и прескочи намиращият се на трето място във временното класиране Илия Царски. Втори в отсечката бе Ясен Попов, който завърши на 0,4 километра пред Ради Козлеков и по този начин съкрати преднината му на 0,1 секунда! Основният претендент за победата в 32-рото рали “Хеброс” Серкан Язъджъ, отново завърши на 5-то място, на 8,8 секунди от лидера в този етап Крум Дончев.
Най-дългият скоростен етап в състезанието СС 4 “Здравец” бе последният за лидерът до този момент Радослав Козлеков. След като не можа да овладее своето Митсубиши Лансер Ево 6 малко преди финала, Ради заедно със навигатора Петър Сивов се блъскат в крайпътно дърво. Eто какво каза Козлеков за своето отпадане: “Не прецених, че гумите ми вече не държат колата и излетяхме от един ляв завой. Добре сме, нямаме никакви сериозни проблеми, но навигаторът ми Петьо Сивов се оплаква, че лявото му ребро е натъртено”
Този етап взе още една жертва в лицето на Мартин Стойчев, който също напусна надпреварата. Двигателят на неговият Форд Ескорт не издържа на зверското каране на Стойчев и го предаде.
На петата скоростна отсечки отпадна и каращият в домашното си състезание Илия Царски. Денят започна за него със същите проблеми, с които той завърши и 34-тото издание на рали “България” – изтичане на високооктанов бензин в купето на неговия Форд Ескорт WRC. Вследствие на тази повреда, Царски заедно със своя навигатор Лазар Тевекелов трябваше да се борят освен с тежкото трасе, но и с тровещото влияние на горивото. Ето и коментарът на пилота на Селект + Рали Тийм, относно проблемът заради, който са прекратили участието си в състезанието:
“Всичко тръгна добре, тъкмо се зарадвахме, че колата върви както никога досега, когато започна изтичането на гориво. Буквално се отровихме от вдишаните бензинови пари. Жалко за глупавото ни отпадане – това състезание ни е домашно и ни се искаше да се представим възможно най-добре”
Иначе Ясен Попов спечели СС 4 и СС 5, като в “Здравец” 1 той остави втория в класирането за етапа Серкан Язъджъ на 2,2 секунди. Трети в тази отсечка завърши Волкан Ашък с Фиат Пунто Супер 1600, а четвърти Крум Дончев с Пежо 306 Макси, като той изостана на 26, 5 секунди от Попов. На СС 5 “Яврово” 1 втори се нареди Дончев с изоставане от 12,2 секунди, а трети Серкан Язъджъ, който постигна време с 13,4 секунди по- слабо от това на екипажа на ОМВ Емоушън Рали Тийм. След тези две етапни победи, Ясен Попов се укрепи на върха във временното класиране с преднина от 49,3 секунди пред Крум Дончев и 49,6 пред Серкан Язъджъ.
Серкан обаче не се предаде и постигна върхови времена в седмата, осмата, деветата и десетата скоростни отсечки и съумя да съкрати преднината на братя Попови на 11,2 секунди преди финалния ден на рали “Хеброс” 2003. Трети в класирането след изминати 11 скоростни етапа вървеше Крум Дончев, който изоставаше на 41, 8 секунди от лидера Попов.
В клас А6 на първо място очаквано вървеше турската звезда Волкан Ашък, който водеше на втория във временното класиране Неджат Авджъ с 2:00, 8 минути. На трето място беше втория екипаж на Хазир Карт Рали Тийм Бурак Чукурова/Баран Алпай със Форд Пума Супер 1600, като изоставането на този тандем бе 3:10,2 минути от лидера Ашък. От българите на най – напред бе Георги Янакиев – младши, който изоставаше от пилота на Абарт Спорт Турция Ашък на 4:30,5 минути.
В група Н, водач след отпадането на Радослав Козлеков беше Христо Стоилов със Субару Импреза . На второ място бе турчина Челал Гюлерхан с Хонда R, който пък водеше в Н3. Трети след 11 скоростни изпитания бе Пламен Стайков с Рено Клио.
В А5, на челните позиции бяха Юлиан Ников с Фолксваген Поло, Кристос Ксургиас с Тойота Ярис и Тодор Хаджиев с Застава Юго. Ников показваше страхотна езда, с която заслужане бе на първо място в този клас.
Eто какво споделиха двама от лидерите в рали “Хеброс” 2003:

Крум Дончев: “На един завой на втората отсечка- 600 м след старта имаше бърз ляв завой, който мислехме, че ще прескочим, но не успяхме и излетяхме в канавката, ударихме предна дясна гума в един камък и оттам се получи проблема с хидравликата, бях сигурен , че е засегнат клапана на помпата – както знаете, вече съм професионалист в тази област. Така се наложи да караме и на Яврово и Асенова крепост, след като отидохме в сервиза, проблемът бе разрешен, помпата сменена и следващото ухо карахме без проблеми.”

Ясен Попов: Разбира се, че ме притеснява, че Язичи ми диша във врата, но предварително съм запознат и знам, че той е много добър състезател. Колата му е малко по-добре подготвена от нашата, не зная дали ще успеем да го задържим, тъй като доста бързо стопява разликата. Ще се опитаме да караме максимално бързо в рамките на разумното – дано успеем. Нямам намерение да задържа първото място на всяка цена, в момента ме интересува титлата в България, не гоня Европейската купа за водачи.”
През втория ден на 32-рото рали “Хеброс”, предстояха да се изминат още 10 скоростни изпитания. За разлика от първия ден, където скоростните отсечки бяха базирани около Пловдив, сега се караха етапите около Пещера и язовир Батак. Общата дължина на маршрута бе 279 километра, а на специалните етапи 131.46 километра. Най- дългата отсечка през втория ден е СС 15 “Добра вода” – 17.78 километра, а най – късата СС 16”К.Димитриево” – 5.06 километра.
Денят започна с победа за турският пилот Серкан Язъджъ, който постигна време 9:45.4 минути, оставяйки след себе си Крум Дончев на 5,8 секунди и временния водач в ралито Ясен Попов на 10,7 секунди. По този начин Язъджъ коригира разликата между себе си и пилота на ОМВ Емоушън Рали Тийм на 0,5 секунди.
Крум Дончев се събуди и постигна най- добри времена в СС 13, СС 15 и СС 16. Така младата ни надежда успя да съкрати изоставането си от лидерите на 20,4 секунди. Предстояха доста интересни финални километри, защото разликите бяха минимални и не се знаеше какво може да стане.
Серкан Язъджъ успя да спечели СС 14 “Батак” 1,СС 17 “Пещера” 2 и СС 18 “Свети Константин” 1, и успя да прескочи Ясен Попов и да застане на първата позиция. Ясен си върна една етапна победа, като постигна най- добро време в СС 19, но той и Крум Дончев получиха механични дефекти, които не им позволиха да се борят за първото място в последните 3 етапа. Крум имаше проблеми с предната лява спирачка, която отказваше да работи и затова се налагаше да спира доста по- рано от предвиденото. Ясен пък имаше проблеми още в началото с управлението на своятa Шкода Октавия WRC. С това неприятностите на братятя Попови, не привършиха – гръмна и маркучът на турбо компресорът.Eто какво сподели Ясен за своя проблем:
Ясен Попов: :“В средата на 12 етап – Пещера – воланът стана тежък. Установи се, че има проблем с кормилната рейка, който поне засега няма да можем да отстраним. Остава ни половината от състезанието, ще направим всичко възможно да завършим, като ще караме нормално, без да изцеждаме всичко от колата”.

Така в крайна сметка победата в 32-рото издание на рали “Хеброс” 2003, След него се наредиха българските екипажи Ясен Попов/Дилян Попов и Крум Дончев/Румен Манолов. Разликата между тях иЯзъджъ бе 50,4 секунди и 1:19,5 минути.
В група Н победител стана екипажа на Рено Клио Пламен Стойков/Вълко Стайков. На второ място завършиха Емил Денев и Вальо Бонев с Опел Корса на 2:48,4 минути, а трети се наредиха Георги Белчев и Александър Благоев отново с Рено Клио. Разликата между тях и Стайкови бе 3:32,5 минути.
В А6, според очакванията на специалистите на подиума се качиха Волкан Ашък, Неджат Авджъ и Бурак Чукурова. Ашък ги победи съответно с 4:18,9 минути и 7:25,9 минути.
От българите първи е Георги Янакиев- младши със Ситроен Саксо Кит Кар.Втори остана ветерана Стоян Апостолов също със Ситроено Саксо, а трети в А6 и първи от Ладите остана Николай Котларов.
В А5 напълно заслужено победата грабна екипажа на СТС Моторспорт Юлиан Ников/Стефан Казаков с Фолксваген Поло. Двамата заслужават поздравления за невероятната си езда, с която не само, че оставиха след себе си перфекната Тойота Ярис на Кристос Ксургиас, но и победиха много по – силното Саксо на Стоян Апостолов, който се състезава в А6! На трето място в А5, завърши Тодор Хаджиев с Застава Юго 45.

<< Предишна страница
 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България