Rally Club Bulgaria - Рали Клуб България      
Рали Клуб България - Rally Club BulgariaОфициален партньор - YaccoРали Клуб България
  # # # # # # # # # # # #  
#
   
 

 

Рали "YU" - шести кръг от българския рали шампионат и кръг от Европейския шампионат с коеф. 5

19 - 21 септември 2003 година

 

За поредна година сръбското “Ю” рали щеше да определи националният рали шампион на България. Претендентите за титлата бяха двама – състезаващият се в JWRC Крум Дончев и пилотът на Автоцар Илия Царски. Младият Дончев имаше аванс от 14,5 точки пред Илия и трябваше да завърши на всяка цена това състезание. Царски той стигна до последната битка за короната малко неочаквано. Малкия Цар не взе участие в първия кръг от първенството, рали “Интерспийд”, след това завърши на престижното 4-то място на рали “България, отпадна на “Хеброс, но след това последваха 2-те най – успешни седмици в неговата кариера - спечели съвсем заслужено рали “Сосер” и рали “Стари столици”.
Колкото до Крум, той бе лидер през целият сезон и закономерно бе с най –големи шансове за титлата на рали за тази година.
Освен “голямата” титла, в Сърбия и Черна гора трябваше да се решат и още две. Първата бе в група Н, където борбата бе много по заплетена. Радослав Козлеков и Иван Маринов имаха най – големи шансове за нея. Козлеков успя да победи на “България”, отпадна в Пловдив и Сливен, но спечели отново в Шумен. Маринов не взе участие в два от стартовете през сезона – в рали “Интерспийд” и рали “Хеброс”, а в домашното си състезание показа на какво е способен и записа първата си победа за сезон 2003.
Другата голяма неизвестна, в клас А6, трябваше да падне след финала на “Ю” рали, но единият от претендентите – бургазлията Стоян Апостолов, не подаде заявка и така улесни до максимум младият Георги Янакиев. Редно е да се признае, обаче че Янакиев бе реалният победител през този сезон, защото той кара много добре, имаше страхотен автомобил, а само малшансът в Сливен и Шумен, изравниха везните между него и Апостолов преди последното състезание за 2003 година.
В другите интересни класове – А5 и Н3, нещата се решиха в предпоследният старт – рали “Стари столици”. Съвсем заслужено и по шампионски, Юлиян Ников и Георги Гвоздейков спечелиха състезанието в своите класове, като триумфираха и в генералното класиране на шампионата.
Състезанието започна добре за водачът във временното класиране в националния шампионат Крум Дончев. Той успя да се класира на второ място в генералното класиране и първо сред българите в скоростно изпитание 1 “Дебело бърдо”. Пред него бе само познатият ни словенец Андрей Йереб. Илия Царски, който бе основният конкурент на Крум сред българите демострираше колеблива езда и завърши на близо 12 секунди от Дончев.
Крум продължи с доброто темпо и продължаваше да трупа преднина пред Царски, а освен това се бореше и за първото място в генералното класиране със Йереб. На втората отсечка “Дивцибаре” Йереб отново бе пред Крум, но както и в първия специален етап разликата между тях бе минимална – 1,6 секунди. Царски продължаваше да изостава безнадеждно от Крум и си личеше малкото опит, който панагюрецът имаше от скоростните изпитания на Ю Рали.
Интригата в това състезание са завърза още повече, след като Крум Дончев успя да спечели 3-тото скоростни изпитание с 3 секунди пред словенецът Йереб и така разликата във временното генерално класиране се редуцира на 1,4 секунди в полза на Андрей.
Крум продължи с етапните победи и спечели 4-тата и 5-тата скоростни отсечки и така излезе на първото място с аванс от 1 секунда пред словенецът. СС 5 “Дивцибаре” се оказа последна за основният конкурент на Крум за националната рали титла Илия Царски. Пилотът на Автоцар получи дефект в своя Форд Ескорт WRC и остави титлата в ръцете на младата ни надежда.
Крум не се отпусна и продължи да дава отлични резултати, като неговата цел определено бе победата в 36-тото издание на Ю Рали. Въпреки това последните две отсечки бяха записани в актива на Йереб, като след първия ден на състезанието той се оттегли с 1,1 секунди аванс преб българина.
В група Н, където също трябваше да се решава националната титла имаше доста оспорвана борба. С отсечките през първия ден най – добре се справи Радослав Козлеков, който имаше огромна преднина пред основният си съперник Иван Маринов – 1:05,4 минути. Другият българин Георги Гераджиев – младши бе на 7-ма позиция.
В А6 очаквано на първата позиция бе Георги Янакиев – младши, втори бе Христо Парашкевов, а трети Николай Котларов.
Ето и класирането след първите седем скоростни отсечки на 36-тото Ю Рали:
Ето какво споделиха пилотите след първия ден на състезанието:
Андрей Йереб (Словения): “Доволен съм от резултатите, имашме някои малки проблеми преди старта на състезанието, които за щастие не повлияха на резултатите ни. Постиженията ни са максималното за нас и автомобилът ни. Надявам се развитието на събитията да продължат в този ход и утре.”
Крум Дончев (България): ”Щастлив съм, че спечелих Българската рали титла. Не мога да дам изчерпателна прогноза. Автомобилът работи добре и се надявам на най – доброто.
Радослав Козлеков (България): “Надяваме се да задаржим първото място в група Н и за напред. Борбата между мен и Маринов е подобна на тази между Дончев и Йереб.”
Иван Маринов (България): “За първи път от 7 години насам имам проблеми през първия ден на състезанието. Козлеков е прекрасен пилот и утрешният ден ще е много труден, но и много дълъг и съществува възможност за промяна, ще се боря.”
Вторият ден на състезанието започна с неочаквани отпадания на двама от фаворитите – Крум Дончев и Радослав Козлеков. И в двата случея ставаше дума за дефектирали двигатели. Това не бе фатално за Крум, който вече бе коронясан за новият рали шампион на България. Не така бе обаче за Ради Козлеков, който загуби титлата след като водеше с повече от минута на основният си конкурент. Разочароващ завършек на един чудесен сезон за Ради.
В крайна сметка състезанието бе спечелено съвсем заслужено от Андрей Йереб със Сеат Ибица Кит Кар Ево 2. Втори завърши Митя Клеменчич, а трети Чедомир Бъркич. Състезанието обаче завърши по трагичен начин. На 10-тата скоростна отсечка “Митровац” екипажът Мирко Мартинович/Игор Маркович катасрофира. Здравословното състояние на пилотът Мартинович и критично и той е откаран в болница. На 29 Септември в 10:00 часа Мирко издъхва. Животът на този чудесен пилот и човек продължи само 32 години. Мирко не успя да достигне до финала на най – важното си състезание – надпреварата със смъртта. Лека ти пръст, шампионе.

Така след близо 5 месеца на напрегната и оспорвана борба завърши Националният рали шампионат за 2003 година. На първото място в генералното класиране завърши младата ни надежда Крум Дончев. Крум показа отлична езда и съвсем заслужено спечели. Втори остна Илия Царски, който постигна първите си победи в рали състезанията – рали “Сосер” и рали “Стари столици”. Трети остана Ясен Попов, който направи опит да се пребори с финансовата криза, но така и не успя.
В група Н, първи завърши Иван Маринов, който имаше доста късмет през годината, защото основният му конкурент Радослав Козлеков имаше доста малшанс и не успя да завърши състезания, в които бе неизменно в първата тройка.
В А6 заслужено първи завърши младият Георги Янакиев, който със своето чудесно Ситроен Саксо не остави никакви шансове на своите конкуренти.
В клас А5, Юлиян Ников бе господар през целият сезон. Благодарение на своя отбол СТС Моторспорт и на чудесното ФВ Поло, Ников постигна най – големия успех в кариерата си.
В Н3, също заслужено на върха в края на годината застана Георги Гвоздейков. Заедно със опитния си навигатор Васко Христов, софиянецът успя да се пребори с конкуренцията и да застане на първото място.
В Н2, на първо място завърши великотърновският екипаж Емил Денев/Валентин Бонев, които дори водеха в генералното класиране в група Н след 4 –тия кръг.
За съжаление на всички фенове сега е време за равносметки и планове за следващият сезон, който ще започне по традиция през месец Април. До нови срещи с Националният рали шампионат на България.

<< Предишна страница
 
   
Някои права запазени Creative Commons License (сс) 2002-2008 Рали Клуб - България